Aikani kuluu enimmäkseen puhelimessa ja tässä tietokoneen äärellä. Tuntuu ettei mitään tapahdu, vaikka asiat menevät koko ajan hissukseen eteenpäin.

Liityin yrittäjien työttömyyskassaan. Maksan ihan minimaksua, koska tulotkin on minimissä. Oikeastaan ne ovat miinuksella. Työttömyyskassan maksua voi asteittain nostaa, jolloin päivärahakin suurenee.

Kävin tilitoimistolla. Kirjanpitäjä on erittäin mukava nainen. Rempseä ja suorasanainen. Lupasi neuvoa minua tarvittaessa. Totesi että 99 prosenttia alkavista yrittäjistä huokailee kuten minä: pelkkää menoa vaan, eikä vielä yhtään tuloa. Vähennyksiä olen jo saanut aikaiseksi paljon, kun nyt vaan olisi mistä vähentää. Kirjanpitäjä kehotti ajopäiväkirjan pitoon ja tulostelemaan joulukuulta lähtien kännykkä- ja nettiyhteyslaskut. Nyt harkitsen ostanko laskutusohjelman vai ihan vaan laskutuslomakkeet.

Pojalla oli tänään ensimmäinen ajotunti ja huomenna on seuraava. Oli ajanut heti oikein liikenteessä ja mäkilähtöjäkin harjoitellut. Muuten oli mennyt hyvin, mutta vaihteiden kanssa oli ollut vaikeaa. Kun minä aikoinaan ajoin ajokortin, niin ensimmäinen ajotunti oli jäähallin parkkipaikalla. Siellä oli hyvin tilaa, eikä ollut turhaa yleisöä.

Asemoin ihan käsipelillä uuden mainokseni, mutta siitä tuli huono. Perhana kun en saa A4:lle kahta mainosta vierekkäin. Jatkan harjoituksia. Olen myös kirjoittanut lehtijuttua yrityksestäni: ne julkaistaan myöhemmin kahden eri liiton jäsenlehdessä. Laitan mainokseni myös paikallisen omakotiyhdistyksen nettisivulle, varapj oikein yllytti siihen. Tämä varapj on oikea diginero.

Soitin hänelle tänään ja sain hyviä neuvoja. Olin illalla asentamassa digiboksia, mutta tulos ei ollut täydellinen. Muutama tarpeellinen piuha puuttui, mutta boksi saatiin pelittämään. Kotiin lähdössä tapasin entisen kurssikaverini kerrostalon pihalla. Tämä ihana thaimaalainen nainen lupasi mainostaa yritystäni eteenpäin. Hitsi, kun ei ollut niitä käyntikortteja antaa jakeluun. Olipa mukava tavata ex-kurssikaveria. Hänestä oli juttua äskettäin Pirkanmaan yrittäjien lehdessä.

Koira yskii ja röhii, mutta muuten on ihan OK. Katselen nyt muutaman päivän tilannetta, jospa flunssa menisi ohi. Siskoni kertoi että hänen koirallaan on myös yskää. Soitin siskolleni aamulla.

Ihmettelin kun hänen nimensä löytyi Eliaksen sivulta, eli sisko oli läpäissyt Palveluja kotiin passin. Minun nimeäni ei löytynyt ja olin ihan tyrmistynyt. Mielestäni koe oli mennyt hyvin. Sain kokeiden tarkastajan puhelimen päähän ja hän kertoi että minäkin olin läpäissyt kokeen. Tarkastaja oli kovassa flunssassa, eikä ollut ehtinyt kaikkia läpipäässeitä vielä päivittää sivulle. Yritykseni tiedot ovat nyt Eliaksen sivuilla. Niissä on tosin korjattavaa.