Aamulla saatiin nukkua pitkään, koska poika meni vasta kahteentoista kouluun. Minulla oli lääkäri kello kolmetoista. Poika ehti juuri ja juuri bussiin. Minulla oli olevinaan runsastikin aikaa aamulla. Mutta kiireeksi se taas meni.

Olin juuri ulkoiluttanut koiran ja tulin sisälle. Siellä haisi tuore paska. Etsin kissan läjää lattiolta, mutta en löytänyt. Sitten löysin hajun lähteen ja se olikin työpöydällä jääkaapin vieressä. Kirosin kissalle ja siivosin läjät pois. Näin rentoutuneena lähdin lääkäriin.

Lääkäri kirjoitti minulle lähetteen verikokeisiin ja sydänfilmiin. Mittasi verenpaineen kahdesti. Lukema oli luokkaa 153/100. Sain verenpainemittarin lainaksi kuukaudeksi. Lääkäri arvioi tilaani tammikuulla, kunhan on saanut kokeiden ja mittausten tulokset. Minulla on monta riskitekijää: perimä, vatsalihavuus, liikkumattomuus ja tupakointi. Eli lääkitys taitaa olla edessä.

Jos en sitten tee täydellistä elämänmuutosta. Lääkäri epäili asiaa, kuulemma tosi harva alkaa panostamaan terveytensä takia. Sain varattua ajan myös terveydenhoitajan luokse. Joulun jälkeen menen kuulemaan vinkkejä verenpaineen alentamiseksi. Toivoin että saisin jonkun perseelle potkijan itselleni. Lääkärillä ei ollut siihen apuja.

Kaverini soitti ja kertoi että häneltä taitaa lähteä ajokortti. Oli viime viikonlopun Lapin reissulla ajanut Jämsässä tutkaan. Kuudenkympin alueella satasta. Saa nähdä kuinka käy. Kaverini on kyllä mestaripuhuja, luulen että hän puhuu poliisit pyörryksiin.

Yritin tänään siivoilla, koska huomenna meille on tulossa aamulla nuohooja. Jos se on sama mies kuin viime vuonna, niin hän ei taida uskoa että meillä on taas remontti menossa. Muistaakseni esitin sekaisuuden syyksi remontin viimeksi. Iltapäivällä olen menossa pankkiin neuvottelemaan yritykseni tileistä ja pankin palveluista.