Kurssi päättyi tänään ja koululla oli kakkukahvit kello kolmetoista. Siitä sitten lähdimme yhdessä syömään. Meitä kurssilaisia oli kaiken kaikkiaan 16, mutta päätöstilaisuudessa paikalla oli vain 11. Syömään lähti vain viisi henkilöä. Grillissä oli hyvää ruokaa. Minä söin pollo chimichurrin (parmesanjuustolla kuorrutettua grillattua broilerin rintafilettä ja chimichurrikastiketta) ja se oli hyvää. Lisukesalaatti oli myös maittavaa.

Syömisen jälkeen poikkesimme Höyryyn ja siitä siirryimme Kustaa kolmoseen. Join yhden Iris Coffeen, mutta toiset joivat kaljaa tuoppi tolkulla. Tapasin kapakassa entisen jumppamaikkani. Tämä mies oli minulle opettamassa liikuntaa 70-luvun lopulla. Minä en olisi häntä tuntenut, mutta hän muisti minut. Olin kotosalla vasta puoli kymmenen jälkeen.

Ilta oli mukava, tulee ihan ikävä näitä mukavia kurssikavereita. Sovimme että tapaamme keväällä uudestaan. Kaikki toivottelivat minulle onnea yritykseeni.

Hain itselleni ja pojalle liput torstaiksi Tali-Ihantala elokuvaan. Vein ilmoituksen Aamulehteen: tytär täyttää ensi viikolla 25-vuotta ja hän saa onnittelut lukea synttäripäivänsä lehdestä. Ohessa on hauska lapsuuskuva. Siskoni soitti aamulla ja kyseli tyttäreni osoitetta joulukorttia varten. Samassa muistin että en ole laittanut tyttärelle ja hänen poikakaverilleen ollenkaan joulukorttia.

Huomenna menen työvoimatoimistoon ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi. Iltapäivällä on sovittu aika Nordeaa. Laitan yritystilin kuntoon ja samalla tarkistetaan muu rahatilanne. Jos vielä ehdin, poikkean ammattiliittoni toimistolla.