Tein tänään valmiiksi yrittäjäkurssille itsearvioinnin, loppuraportin sekä Power Point esityksen. En ole täysin tyytyväinen tulokseen, mutta kyllä ne läpi menee arvosteluista. Poika sai jo vierotusoireita, kun joutui olemaan monta tuntia pois koneelta.

Kaikessa hässäkässä unohtui ruuanlaitto, eikä aineksiakaan olisi ollut riittävästi. Vaikka rahapulaa olen täällä valitellut, niin tänään söimme tilatut ja kotiin toimitetut pitsat Kotipitsasta. Nami maiskis vaan!

Illalla olin Linnainmaan seurakuntakeskuksessa laulamassa kauneimpia joululauluja. Tytär oli siellä esiintymässä kuoronsa kanssa, se oli läsnäoloni suurin syy. Tilaisuus kesti tunnin verran ja pappi kertoi aina seuraavasta laulusta taustatietoja. Pappi siunasi meidät ja kolehti kerättiin ulkomaalaisille köyhille.

Tilaisuuden jälkeen tytär sai hyvää palautetta eräältä mummelilta. Hän kertoi että kuorolaisten laulu oli ollut ihanaa. Tytär jutteli hetken aikaa mummelin kanssa. Minä olin vieressä polleana äitinä.

Kaverini soitti ja kysyi lähtisinkö Tallinnaan ennen joulua. En ollut innostunut, mutta lupasin harkita asiaa. Matka Tampereelta Tallinnaan ja takaisin maksaisi vain 40 euroa. Saisihan sieltä ostettua ruokatavaroita halvalla. Katsotaan nyt onko vapaita matkoja.

Päivä hurahti taas pikapikaa. Toivottavasti sadekelit jatkuvat edes muutaman päivän. Minulla on nimittäin istuttamatta kukkasipulit. Maanantai ja tiistai on koulua, eli en ennätä päivällä istutushommiin.