Yritykselläni on siis viime perjantaina myönnetty y-tunnus, mutta virallista rekisteröintiä ei ole suoritettu. Tämä keskeneräisyys ei tunnu haittaavan kauppamiehiä. Tänään sain soiton Suomen yritysrekisteristä. Luulin ensin että nyt soitetaan kaupparekisteristä ja nimiasia on esillä. Puhelun aikana selvisi että minulle oltiinkin myymässä nettiin mainostilaa. Ja vieläpä erittäin härskisti ja painostaen.

Toinen soitto tuli Nordeasta ja siitä olinkin ihan mielissäni. Minulla oli tarkoitus soittaa heille, mutta olivatkin minua nopeampia. Menen torstaina tapaamaan pankin yritysihmistä. Pyysin myös että henkilökohtainen pankkineuvojani ottaisi minuun yhteyttä. Henkilökohtaisiakin raha-asioita on sumplittava. Nordealla on nyt käytössä lyhennysjousto, eli verkkopankissa voi muuttaa kuukausittain lainanlyhennyksen määrää. Korko on maksettava joka kuukausi.

Viimeinen koulupäivä hurahti ihan liian nopeasti. Kuuntelimme viimeiset esitykset ja vaihdoimme yhteystietojamme. Eilen kerätyllä kolehdilla oli ostettu ”luokanvalvojallemme” namilahja. Kävimme porukalla antamassa sen opettajalle. Minä jäin vielä juttelemaan opettajamme kanssa yrityksestäni. Kävimme vielä pienellä ryhmällä ruokailemassa koulun ruokalassa. Ensi maanantaina jaetaan tutkintotodistukset kakkukahvin kera. Kahvituksen jälkeen menemme vielä yhdessä syömään Grilliin.

Illalla kävin kaverini kanssa Orivedellä. Kaverini pojalla on siellä opiskelija-asunto. Joimme siellä kahvit ja tarjolla oli suklaapiirakkaa. Poikani kaveri laittoi Oriveteläisen tietokoneen taas toimimaan. Meillä oli ihan hauska matka. Juttelimme ummet ja lammet. Alkavaa yritystoimintaani puitiin myös.

Huomenna olen menossa omalääkärille. Saa nähdä mitkä ovat hänen kommentit. Muuten kiva lääkäri, mutta en pidä siitä että hän teitittelee minua. Mies on noin 10 vuotta minua nuorempi.