Koira oli levoton yöllä. En katsonut kelloa, mutta se oli varmaan aamuyötä kun koira käveli taas päälläni ja läähätti. Nyt se läähätti niin että ihan tippoja tippui suusta. Yritin suojata itseäni kuolalta ja tyynnyttelin koiraa. Nukuimme sitten kellonsoittoon asti.

Eli herätys oli seitsemältä. Sama aika oli pojalla. Hän lähti kouluun ja minä vasta suunnittelin lähtöä. Koira oli ihan OK, annoin sille ruuan ja käytin pihalla.

Olin koululla kymmenen maissa ja meillä olikin ihan mukava päivä. Aiheena oli vuorovaikutus ja keskusteltiin kuinka valmentaudutaan hyväksi puhujaksi. Teimme paljon ryhmätöitä. Tämä oli periaatteessa viimeinen koulupäivä. Ensi viikolla on yksi konsultaatio opettajien kanssa ja seuraavalla viikolla on näyttöesitys. Kurssi päättyy 17.12.

Koulun jälkeen kävin ruokaostoksilla Sokoksella. Vielä ennen bussiin menoa ostin hallista mustaa eurolla. Kotona söin mustaamakkaraa sitten puolukkahillon kera. Katselin pojan kanssa Yamato elokuvan. Minulla oli hyvin aikaa omakotiyhdistyksen hallituksen kokouksen alkamiseen.

Olin kokouspaikalla kymmentä vaille yhdeksäntoista. Paikallaolijat tervehtivät minua sanoen että olivat juuri lähdössä pois. Kokous oli alkanut kello 18.00. Ihmettelin miksei kukaan ollut soittanut minulle? Ajattelivat kuulemma että minulle oli tullut este tai eivät tienneet missä olin. Ilmoitin aika suorasanaisesti että minä ilmoitan kyllä jos minulle tulee este. Ja että minulla on kyllä kännykkä mukana, siihen voi soittaa olinpa miltei missä vaan. Tuli siinä haukuttuakin hallituksen jäsenet. Totesin samalla että onpa hyvä että kokous oli minun paikalle tulessa sitten laillinen ja päätösvaltainen. Olivat kokoustaneet ilman puheenjohtajaa tai varapuheenjohtajaa.

Kaverini soitti ja kertoi käyneensä lääkärissä. Hänellä on verenpaine koholla. Alapaine oli reilusti yli sadan ja oli menossa huomenna lisätutkimuksiin. Totesin että minulla on sama juttu. Keväällä 2006 mittasin verenpainettani säännöllisesti ja lukemat olivat todella yläkantissa. Sitten se mittaus unohtui. Nyt lukemat ovat varmaan entistä huonommat, minulla on ollut nimittäin vähän huimausta sekä muutenkin höntti olo. Pitäisi kait mennä lääkäriin. Tämän lisäksi minulla on uniapnea. Totesinkin kaverilleni että saan olla joka aamu tyytyväinen kun herää hengissä. Ei kait sitä hengettömänä voikaan herätä?