1059521.jpg
Koira on voinut yllättävän hyvin, ainakaan yöllä se ei ollut levoton. Päivällä se kyllä seurailee minua tiiviisti. Tänään se jopa pyrki syliini, kun istuin nojatuolissa. Se on saanut nyt ruokaa eri tahtiin kuin ennen: yksi iso annos on puolitettu kahteen annoskertaan. Siitä johtuen suolentoiminta ei ole vielä vakiintunut. Kun minä oli illalla kokouksessa, koira oli kakannut eteisen lattialle. Poika oli siivonnut kakat ja vei koiran sen jälkeen ulos. Olin kyllä ulkoiluttanut koiraa päivällä.

Kävin iltapäivällä Pälkäneellä verhoilijan luona. Ajokeli oli mukava, tie oli kuiva ja ruuhkaakaan ei ollut. Tämä näppärä nainen laittoi suitsait sohvan istuinosan tyynyt päällisten sisään. Palkaksi halusi kaksi euroa, minä annoin kympin. Nyt sohva on taas kovassa käytössä. Koirakin viihtyy siinä.

Illalla olin kirjatyöryhmän kokouksessa. Kokous oli asiallinen ja napakka. Kertasimme jo sovitut asiat ja suunnittelimme tulevaa. Kirjantekijöiden sopimukset allekirjoitettiin. Kokouksen jälkeen osallistujat selvittivät minulle että kokouksen puheenjohtaja olisi ollut juovuksissa. Minä en huomannut mitään. Epäilivät vielä että hän olisi ollut autolla liikkeellä. Emme nähneet millä mies lähti kotiinsa, koska jäimme vielä juttelemaan hänen lähtönsä jälkeen kokouspaikalle.

Tein illalla pojalle ja itselleni munahampurilaiset. Pojan mielestä hampurilainen ei ollut yhtä hyvää kuin Hämeenkyrön Paussipaikalla myytävä. Tein jauhelihapihvit ranskalaisen sipulikeittopussin ohjeella. Pihvi oli pojan mielestä kummallisen makuinen.

Huomenna on erään keskusjärjestön syyskokous. Minä olen erovuorossa hallituksesta, mutta olen taas ehdolla hallitukseen. Äänestyskäytäntö on vanhanaikainen, jokaisen jolla on äänivalta on saavuttava kokoukseen. Ääniä ei voi siis valtuuttaa toiselle. Omalla yhdistyksellämme on kahdeksan ääntä, mutta paikalle on tulossa vain kolme edustajaa. Saa nähdä kuinka minun käy?

Huomenna on pakko keskittyä liiketoimintasuunnitelman hiomiseen. Se on palautettava perjantaina tulevaa näyttöä varten. Muutenkin on nyt innostuttava oman yrityksen perustamiseen. Sain tänään Positiivareilta tilaamani kirjan, Onnistujan Pikku-Jättiläisen. Siinä on lukemista pitkäksi aikaa.