Lötköttelin iltapäivään asti yöpuvussa. Poika tuli yllättäen jo puoli kahden aikaan koulusta ja näki minut pyjamassa. Hänen piti päästä koulusta vasta kahdelta ja minun piti olla siinä vaiheessa jo pukeissa. Opettajalla oli ollut jotakin menoa. joten oppilaat pääsivät aiemmin koulusta.

Poika käytti koiran ulkona ja siirsi kesärenkaat autostani pihavarastoon. Minä kävin suihkussa ja lähdin kirpputoripaikkaamme purkamaan. Kävin matkalla uudessa myymälässä ja ostin Jeesusteippiä. Rulla maksoi vain 3,90 euroa.

Hain tyttären yliopistolta ja menimme yhdessä kirpputorille. Siirsimme myymättä jääneet tavarat autooni. Saldo oli 64 euroa, huonoin tulos ikinä. Tytär tuumasi että hän voi ottaa 20 euroa, oli olevinaan reilu. Minä tuumasin että maksoin kahden viikon vuokran, mikä oli 27 euroa ja sehän piti maksaa puoliksi. Nauratti koko homma. Kehui että tytär on oiva myyntimies. Hän antoi minulle puolipakolla vielä kuusi euroa.

Menimme tyttären luokse kahville. Tarjolla oli hänen poikakaverinsa tuliaisia Varsovasta. Suklaa ja kahvi on hyvä yhdistelmä. Suunnittelin heidän olohuoneen sisustusta uusiksi. Kulmasohva rajoittaa ideointia. Kirjahyllyn he ainakin tarvitsisivat.

Soitin päivällä entiselle työkaverilleni. Hän tekee mainosteippauksia. Kerroin että moni kurssikaverini kaipaa auto- tai ikkunateippauksia. Lupasin mainostaa ex-työkaveriani ja hän lähettää minulle käyntikorttejansa. Hänellä ovat hinnat alle 22 %, koska hän on alv-vapaa.

Soitin myös eräälle artesaanille, hänellä on piironkini kunnostettavana. Kyselin apuja sohvan istuintyynyjen takia. Kerroin että en saa millään tyynyjä takaisin päällisten sisälle. Hän antoi minulle erään verhoilijan numeron.

Soitin verhoilijalle ja selitin ongelmani. Tämä nainen lupasi auttaa ja matkustan hänen luokseen huomenna. Jos keli on ihan kauhea, perun matkan. Verhoilija asuu Pälkäneellä.

Varasin pojalle ajan suuhygienistille. Aika on vasta joulukuulla Messukylän koululla. Tänään luulin että koira on ihan kunnossa. Se nukkui sängyssäni ihan rauhallisena kun heräsin yhdeksän maissa. Yö oli ollut rauhallinen. Poika kertoi että hän oli kuullut aamulla seitsemän aikaan kun koira vaelsi ympäri alakertaa, eli oli ollut levoton. Minä juttelin koiran kanssa tänään monet jutut. Se makasi vieressäni rauhallisena.