Koira herätti taas aamulla ennen kuutta. Läähätti ja käveli ympäriinsä levottomana. Ajattelin käyttää sen pikapissalla samalla kun haen Aamulehden. Koira halusi ulkoilla pidempään. Siinä minä sitten kävelin sandaaleissa ja satiiniyöpuvussani Aamulehti kainalossa, ja palelin. Oli minulla siis talvitakki myös päällä. Bussikuski vilkautti minulle valoja ajaessaan pysäkille. On ehkä aika harvinainen näky nähdä pakkasessa sandaaleilla ulkoileva.

Tästä tulikin mieleeni eräs mies. Hankkion alueella asui 70-luvulla eräs Lampisen pappa. Hänellä oli tapana ulkoiluttaa koiraansa talvipakkasella pelkissä shortseissa. Oli hänellä sentään kengät jaloissa. Moni autoilija meinasi ajaa ojaan koiranulkoiluttajan nähdessään.

Niin, koira ei halunnut sisälle ja ajattelin että sillä on vielä kakkahätä. Kävin vaihtamassa kumisaappaat sandaalien tilalle ja jatkoimme kävelyä. Loppujen lopuksi koira ei tehnyt mitään ja menimme sisälle. Ruuan se oli saanut heti aamulla.

Päivällä tein koiran kanssa pienen lenkin. Hain yhdistyksemme sihteeriltä valtakirjat illan kokoukseen. Sihteeri väitti olevansa flunssassa, eikä pääsisi illan kokoukseen. Minusta hän näytti ihan terveeltä.

Olin tietokoneella monta tuntia. Sain tehtyä ja tulostettua liiketoimintasuunnitelmani täsmennyksen. Se on jätettävä näytönarvioijalle viimeistään perjantaina. Ajattelin jättää sen jo huomenna kun on koulupäivä. Pari tuntia siinä kirjoittaessa meni, olen tyytyväinen tulokseen.

Poika tuli koulusta neljän jälkeen. Häntä oli kiusattu koulussa: pojat olivat pyyhkineet lattiaa hänen paidallaan jumppatunnilla. Minä kauhistelin asiaa, mutta poikaa vaan nauratti. Luokkakaverit kuulemma vaan ovat aika villejä. Ehkä pojan suhtautuminen asiaan on OK? Ei hän ainakaan valita asiasta. Hurttia hevosleikkiä pojilta?

Olin illalla keskusjärjestön kokouksessa. Joo, minut valittiin taas hallitukseen seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Kokous oli ihan mukava. Järjestössä on mukana enimmäkseen vanhaa väestöä ja he vasta mukavia ovatkin.

Huomenna on koulupäivä. Aamupäivällä olemme koululla ja iltapäivällä erään vakuutusyhtiön tiloissa. En harmittele yhtään jos myöhästyn koulusta: koira on ruokittava ja ulkoilutettava aamulla ja siihen voi mennä aikaa. Koulusta on myös lähdettävä ajoissa, koska olen menossa illalla Ilveksen yökerhoon. Tytär sai ilmaisliput tähän esitykseen.