Tytär poikkesi illalla, koska hän oli unohtanut kotiavaimensa asuntoonsa. Kymmenen maissa illalla hänen poikakaverinsa tuli häntä hakemaan. Eivät tarvinneetkaan minun hallussani olevaa vara-avainta. Paitsi hetken päästä! Poikakaveri huomasi vasta heidän kotiovellaan ettei hänelläkään ollut kotiavaimia. Tulivat sitten hakemaan minulta vara-avaimen.

Nyt olen ihan kyllästynyt tähän raivaamiseen. Todella väsyttävää hommaa. Tällä ilmalla olisi syytä olla vain ulkona. Jäi eilinen koiralenkkikin tekemättä. Minulla on taas vasen nilkka kipeytynyt ihan itsekseen. En ymmärrä kuinka se voi tulla ilman rasitusta kipeäksi. Olen pitänyt siinä tukisidettä eilisestä lähtien. Olen nyt ontuva Eriksson.

Tänään olen löytänyt kaappien kätköistä seuraavaa: langaton ulkolämpömittari (asennan käyttöön piakkoin), feng shui kurssin paperit (hyödyllinen löytö), keramiikkaesineitä (ovat nyt hyllyssä esillä). Ja lisäksi löytyi turhia tavaroita: vanhoja pyyhkeitä, lakanoita, tyynyliinoja ja tietysti pieneksi jääneitä vaatteita. Autossani on nyt yhdeksän muovikassillista tavaraa menossa kierrätykseen. Kaksi kasseista on täynnä jätepaperia. Yhdestä kaapista löytyi muuten muovikassillinen viime joulun lahjojen käärepapereita. Rytistettynä.

Eilen innostuin päällystämään ruokapöytämme tuoleja. Kangas on samaa kuin huoneessa olevat verhot. Ostin verhot ja kankaan pari vuotta sitten. Siivouksen yhteydessä löytyi tämä tuoleihin varattu kangaskin… Silitin kankaan eilen ja sain kaksi tuoli valmiiksi. Tänään on tarkoitus saada loput tuolit päällystettyä. Vasemmalla uudistettu tuoli.
931823.jpg