Olin tänään pojan koululla ja pääsin juttelemaan luokanvalvojan kanssa. Jouduin tosin jonottamaan aika kauan. Minua ennen oli pariskunta ja tämä naisihminen oli varsinainen kyselijä. Hänellä oli oikein kynä ja paperia mukana. Odottelin tunnin verran vuoroani. Meinasin jo hermostua.

Kävin siinä välillä pojan kanssa kiertämässä Rollikkahallia. Harmitti ettei tullut kameraa mukaan. Hallissa oli kolme lentokonettakin, siellä opetetaan tulevia lentokonemekaanikkoja. Pullakahvitkin ehdin juomaan ennen opettajan tapaamista.

Luokalla on 20 oppilasta. Heille kaikille on tehty kartoitus luku- ja kirjoitustaidosta, lähinnä haetaan mahdollista lukihäiriötä. Puolella oppilaista oli havaittu jonkinasteinen häiriö. Minun pojallani oli todettu se myös. Kysyin opettajalta, mitenkä voin auttaa ja tukea poikaani. Opettaja kertoi että resurssien puitteissa saa koululta apua. Ho hoo, ja millaista ja koska? Soitan ensi viikolla koululle ja kyselen lisätietoja.

Joulukuussa alkaa opetus trukilla ajosta. Tammikuulla alkaa varsinainen ajo-opetus. Hyvä ettei autokoulun teoriaopetukseen tarvitse mennä illalla koulun jälkeen. Opetuksen saa päivällä varsinaisen koulutyön ohessa.

Ostin tänään Kurastoppari kynnysmaton. Minulle on ollut aikaisemminkin vastaava matto ja olen ollut siihen tyytyväinen. Sokoksellekin poikkesin ja ostin kahdenlaista salaattia. Kouluvierailun jälkeen menin koiran kanssa päikkäreille.

Illalla poikkesin naapurissa kahvilla. Sain heiltä lisää lasipurkkeja ja pääsen askartelemaan lisää pihalyhtyjä. Kohta varmaan siirryn varsinaiseen tuotantolinjaan lyhtyjen suhteen. On ne vaan niin kivan näköisiä puissa.

Lapseni ovat menossa huomenna pikkusiskonsa synttäreille. Soitin tyttärelle ja toimitin että voivat mennä minun autollani. Tytär on taas ensi yön töissä Ilveksessä. Minä olen menossa huomenna syömään omakotiyhdistyksen hallituksen kanssa. Saa nähdä onko tsekkiläinen lammaspata hyvää?