Pomo tuli aamulla kysymään, olenko miettinyt asioita. Kerroin että olen miettinyt paljonkin. Sanoin että olen valmis soittelemaan savolaisille. Asiaan on tullut muutos: soittelenkin pohjanmaalaisille, heti huomisesta lähtien. Sopii minulle, minä pidän pohjanmaan murteesta. Saa nähdä kuinka pohjanmaalaiset ovat erilaisia pääkaupunkiseudun asukkaisiin verrattuna.

Tänään on ollut todella helteistä. Taivas oli aivan pilvetön. Töissä oli todella kuuma. Vielä kuumempi oli illalla kun olin autollani liikkeellä. Ilmastoitu auto olisi aika relee tai kähee.

802318.jpg
Huomenna olen menossa Tampereen teatterikesän esitykseen myymään jäljelle jääneitä lippuja. Olen Komediateatterilla puoli kuuden maissa. Menen katsomaan esityksen, mikäli siellä on tilaa. Olen venytellyt saamaani t-paitaa nojatuolin selkämyksellä. Nyt paita on mukavan väljä. Kyllä näistä läskeistä on sitten vaivaa. Yksi blogini kategorioista on painonhallinta, aika puppua koko juttu. Tai kyllähän minä painoa hallitsen, kannan sitä mukanani koko ajan. Pitäisi laihduttaa!

Kävin illalla kaverillani kahvilla. Hän on ostanut asunnon pojallensa Orivedeltä. Poika aloittaa opiskelut Orivedellä ammattiopistolla. Asuntoon pitäisi tehdä remontti ja pikaisesti. Remonttimiestä ei vaan meinaa löytyä. Juttelimme poikiemme kouluista, lähinnä koulujen alkamisesta. Hänen poikansa aloittavat ammattiopistot tällä viikolla ja minun poikani ensi viikolla. Tarkistin asian poikani kohdalta ja olin tyytyväinen. Pieni epäilys jo kasvoi mieleeni. Eri koulut tosiaan alkavat ihan eri aikaan.

Näin tänään Kari Väänäsen Astorin terassilla. Teki mieli mennä sanomaan että Taivaan tulet oli loistava sarja ja kysyä koska saamme lisää samanmoista. Mutta en mennyt: olen ujo suomalainen. Vai olinko vaan fiksu, enkä halunnut häiritä hänen vapaa-aikaansa?