Tänään löysin Mollista yhden piilotyöpaikan. Eräs järjestö hakee toimistotyöntekijää. Hakevat siis ilmaista työntekijä ja hakijan pitäisi olla työtön. Laitan hakemuksen kuitenkin eteenpäin. Paikka olisi juuri sopiva minulle ja minä olisin paras työnantajalle.

Huomenna on vapaapäivä. Ilmoitin tänään töissä, että olen kotona keskiviikkona. Pomo oli jo lähtenyt töistä, joten ilmoitin asiasta hänen sihteerille. Tänäänkin oli nollapäivä, tarvitsen nyt hermolepoa.

Kävin töiden jälkeen kirjastossa. Tilaamani kirja oli saapunut. Tutustun tähän kirjaan huomenna. Siinä opetetaan nopeaa lukunopeutta. Se olisikin hyvä taito omata. Lainasin myös pari elokuvaa ja pari levyä. Poika saa taas täydentää MP3-soitintani.

Entinen koulukaverini laittoi minulle tekstarin illalla. Hän kyseli koska ehtisimme viihteelle. Olemme käyneet kahden kaverini kanssa pari kertaa vuodessa viihteellä. Viimeksi puoli vuotta sitten. Ja silloinkin minä olin tylsä. Lupasin järjestää jotakin kivaa yhdessäoloa tulevaisuudessa. Nyt minun on lunastettava lupaus.

Tein illalla taas lämpöisiä voileipiä. Pojalle paahtoleipiä ja itselleni ruisleipiä. Poika ei tykännyt tomaatinsiivuista leivillä, muuten olivat kuulemma OK.

Ohje on helppo:

Laita uuni lämpiämään. Valitse grillivastus.


Leipäviipaleita (paahto- tai ruisleipää) uunipellille leivinpaperin päälle.


Leivät voidellaan voilla tai margariinilla.


Päälle HK:n sinistä, sipulia, tomaattia ja juustoa siivuina.


Mausteeksi oreganoa päälle.


Anna olla uunissa 5-7 minuuttia.


Jos haluat, vetele leipien päälle sinappia.