Tytär soitti ja kertoi tulevansa käymään. Hän on menossa huomenna kosmetologille ja tarvitsee ostamani lahjakortin. Lahjakortti on hyvässä säilössä, nimittäin jääkaappimme ovilokerossa. Minä olen aika mestari hukkaamaan tärkeitä papereita. Jo toista vuotta olen käyttänyt säilytyspaikkana jääkaappia. Muistaakseni jossakin dekkarissa huumeet tai niistä saadut rahat olivat rosvoilla jääkaapissa tai pakastimessa tallessa. Pakastimessa säilytystä en ole vielä kokeillut.

Tytär kertoi myös että heillä on nyt lentomuurahaisia kotona. Luultavasti parvi on tullut heille hakemaan pesäpaikkaa. Tytär tappoi ja myrkytti niitä. Siskoni luokse tuli kerran suuri parvi lentomuurahaisia takkahormin kautta. Lensivät ympäri taloa ja onneksi poistuivat saman tien.

Tyttärelläni ja hänen poikakaverillaan on ollut huonoa onnea uuden asunnon suhteen. Raamatussa kerrotaan seitsemästä huonosta ja seitsemästä hyvästä vuodesta. Nuoret ovat nyt asuneet asunnossaan seitsemän kuukautta. Koko ajan on ollut ongelmia: meluava naapuri, viivästynyt remontti, tulipalo, sokerimuurahaisia, putkirikko, epäpätevä putkimies ja nyt nämä lentomuurahaiset. Totesinkin tyttärelle että nyt seuraavat seitsemän kuukautta tulevat olemaan yhtä onnea täynnä. I do hope so.

Huomenna minulla on etäpäivä, tai onko se nyt vapaa- tai sairaslomapäivä? Olen kuitenkin kotona ja soittelen työpuheluita. Sairastan samalla kipeitä hartioita. Toivottavasti saan kauppaa ihan sikana, siinä olisi pomokin ihmeissään. Uusi listakin on käytössä.

Tein illalla uuden satsin peltileipää. Tai siis juuri on tekeytymässä. Aamulla leivotaan ja päästään taas nauttimaan Pirkko-tädin peltileipää.