Kävin töiden jälkeen ammattiliiton toimistolla. Toimistonhoitaja tarkisti ja laski minun jäsenmaksuosuuteni ja maksan ne rästit huomenna pois. Virkailija ihmetteli että millä minä oikein elän. Ilmoitin että limiittijoustoluotto on käytössä. Kevään palkkatulot ovat olleet aika minimaaliset, varsinkin huhtikuu oli katastrofi. Sain valtakirjan työnantajalleni ja nyt jäsenmaksut hoituvat palkanlaskijan toimesta. Olen muuten ainoa työntekijä tällä työpaikalla joka kuuluu ammattiliittoon.

Kotimatkalla poikkesin paikalliselle savipajalle. Ostin pojan opettajalle keraamisen astian, jossa voi pitää voi- tai margariinirasiaa. Hain illalla kaupasti pakettiin lisäksi keksejä, marmeladia ja kaakaopusseja. Korttiin kirjoitin kiitokset opettajalle hyvästä opetuksesta. Poika saa mennä aamulla yksin hakemaan todistuksensa. Minä aioin ihan itsekkäästi nukkua pitkään aamulla. Yläasteella ei yleensä vanhemmat pahemmin osallistu joulu- tai kevätjuhliin.

Naapurin pariskunta kävi illalla kahvilla. Palauttivat samalla omakotiyhdistyksen silppurin. Minun piti niin illalla siivoilla kaappeja, mutta jäi ajatuksen asteelle. Katselin telkkaria ja torkuin nojatuolissa. Hohhoijaa, jospa sitten huomenna olisi virtaa.