Menin heti aamusta myyntipäällikön juttusille, pomo ei ollut vielä silloin paikalla. Kerroin että haluaisin kokeilla soittelua kotoa käsin. Sanoin että en ole aamuihminen, enkä aloita soittelua töissäkään puoli yhdeksän aamulla. Saisin nukkua pidempään ja olisin soittovireessä päivällä ja iltapäivällä. Soitot kello kuudentoista jälkeenkin sujuisivat hyvin.

Myyntipäällikkö esitti asiani päivällä pomolle ja minä sain tehdä lisäselvityksen. Vastaus oli tiukka ei, mikä muuntui keskustelun jälkeen kylläksi. Tosin huonoilla ehdoilla. En saa kertoa kokeilusta työkavereille ja minä olisin silloin ikään kuin lomalla. Pomo ehdotti koko ensi viikkoa minulle lomaksi. En kyllä pidä kuin kaksi päivää lomaa, sitä en vielä hänelle sanonut. Vaikka kokeilu onnistuisi hyvin, ei ole varmaa että sitä jatketaan.

Olisin voinut perustella kotoa soittelua myös mahallani. Vatsa on nimittäin todella kipeä. Katselin taas netistä uusia tauteja (yleensä en ole tällainen). Luulen että minulla on ärtynyt paksusuoli, oireet ainakin stemmaavat. Kokeilen uutta ruokavaliota. Niin, se vatsalla perustelu perustuisi siihen, että kotona voi mennä rauhassa vessaan pöräyttämään ilmoja pihalle. Ei paha pysy hyvän sisällä, ei. Kotona voisi soitella myös vaikka sängyssä maaten, kipeä vatsa ei pidä istumisesta.  Se siitä sitten.

Töiden jälkeen menin pojan kanssa elokuviin katsomaan Die Hard 4 elokuvaa. Minä pidin elokuvasta todella paljon. Poika ehti elokuviin nippa nappa. Oli myöhästynyt yhdestä bussista kissan takia. Kissa oli taas yrittänyt kakata työpöydälle. Poika oli siepannut sen äkkiä ja oli viemässä sitä ulos. Kakkaa putosi lattialle, koira ehti syömään yhden pökäleen ja poika siivosi loput.

Tänään on satanut vettä koko päivän. Tai ei ihan aamulla satanut, enkä ottanut sateenvarjoa mukaan. Nyt vaatteet ovatkin kuivumassa. Varsinainen rankkasade kasteli ennen kotiin pääsyä, kun kävelimme pysäkiltä kotiin. Poika ja minä.