Heti ensimmäisenä on kerrottava että sain uuden työpaikan. Soitin firman toimitusjohtajalle, kuten sovimme työhaastattelussa. Esittelin itseni ja kysyin tuloksia. Mies kysyi, että mitä mieltä itse olen. Sanoin että varmaan he haluavat palkata minut. Mies naurahti ja sanoi että ei hän sitä tarkoittanut. En kyllä ymmärtänyt mitä hän sitten kysymyksellään tarkoitti. Sovimme kuitenkin että aloitan hommat torstaina. Kahtena ensimmäisenä päivänä on koulutusta ja sitten alkaa varsinainen myyntityö.

Soitin nykyiselle pomolleni ja sanoin että lopetan PlusTV:n myymisen. Pomo harmitteli ja kyseli enkö haluaisi kokeilla liittymämyyntiä. Sanoin että en. Sovimme että menen keskiviikkona vielä soittelemaan muutaman puhelun. Soitan peruuntuneet kaupat läpi ja kyselen asiakkailta syyn peruuntumiseen. Ideana on se, että jos peruuntuminen on johtunut PlusTV:n järjestelmän kaatumisesta ja postituksen hitaudesta, niin provikat kuuluvat minulle. Minä olen myyjänä tehnyt onnistuneesti oman osuuteni ja minun kuuluu saada siitä palkka.

Siskoni soitti ja kyseli poikaani luokseen Hämeenkyröön. Hommana olisi ollut risujen polttoa, tai siis olla siskoni apuna poltossa. Poika ei luvannut lähteä, mutta sopi että ensi viikonloppuna menee. Sisko poikkesi meillä teellä, kun oli juuri käymässä Tampereella kauppaopistolla.

Hauskaa Vappua!