No, ensin pitää todeta että olin aika tylsä eilen. Olin likkakavereideni kanssa syömässä pianobaarissa. Ruoka oli todella hyvää, kuten se on Astorissa aina. Söimme lämpöiset vuohenjuustosalaatit ja jälkkäriksi paahtovanukkaat. Juttelimme tyttöjen juttuja: toinen kavereistani haaveilee sähkökäyttöisestä moottorisahasta ja molemmat haluaisivat opetella käyttämään porakonetta. Minä kehuin että yksi parhaista ostoksistani on ladattava ruuviväännin. Kuinka ennen edes pärjäsin ilman? No, juteltiin me perheen ja lastemme asiatkin halki.

Niin, minä olin tylsä ja lähdin jo kymmenen bussilla kotiin. Lupasin järjestää seuraavaan tapaamiseen ohjelmaa. Meille on käynyt yleensä niin, että ensin mennään yhdessä syömään. Sitten aletaan pähkäilemään että minnekkä mentäisiin. Kukaan meistä ei ollut nytkään katsonut huvioppaasta menovinkkejä illalle. Likkakaverini olivat olleet sitten eilen Komeetassa.

Tein aamulla pojalle tukevan aamiaisen ja hän lähti sitten koko päiväksi kaverilleen. Tytär soitti ja hain hänet ja vein äänestämään Messukylän koululle. Sitten mentiin toiselle koululle, missä minä äänestin. Tarkoitus oli mennä myös Kaukajärven talvitapahtumaan syömään makkaraa ja hernerokkaa. Tapahtuma oli jo päättynyt kun pääsimme paikalle. Kiersimme Haiharan kartanon sisältä ja ihailimme vanhoja kaakeliuuneja.

Nälkäisinä matkasimme Jankan paikalliseen pubiin syömään. Minä söin pitsan ja tytär siipiannoksen. Kotiin päästyä minä menin koiran kanssa päiväunille ja tytär oli sen aikaa tietokoneella. Lähdimme yhdessä jakamaan omakotiyhdistyksen jäsentiedotteita ja jäsenmaksukaavakkeita. Sää oli vaihtunut räntämyrskyksi. Tuuli nappasi käsistäni kaksi jäsenmaksukaavaketta, mutta onneksi tytär sain ne juoksemalla kiinni. Vein tyttären hänen omalle asunnolleen ja matkalla poikkesimme kaverillani kahvilla. Hän remontoi taloaan, johon muutti alle kuukausi sitten. Siellä vasta olikin hyrskynmyrsky! Tavaroita pahvilaatikoissa, kodinkoneet asentamatta jne. Näky lohdutti tytärtä kummasti: oma keskeneräinen remontti tuntui nyt ehkä pienemmältä.