Maanantait ovat rankkoja päiviä. Töissä olin ihan vetämätön ja pääsin nippanappa tavoitteeseeni. Kiitos vielä Anonyymille, antamassasi puhelinnumerossa saadaan katsella ensi viikolla PlusTV:tä.

Olin töissä vai alle viisi tuntia ja soittelin kotoa illalla alle tunnin. Huomiseksi illaksi on taas soittopyyntöjä. Nyt painetaan hommia ja levätään sitten tarjouskampanjan päätyttyä.

Tytär kävi illalla pikaisesti. Sain hänelle mukaan puhtaita sukkia ja alushousuja. Pesin eilen omia ja pojan vaatteita. Kun en saanut konetta täyteen, hain tyttären entisestä huoneesta pestävää. Tytär teki taas työhakemuksia. Hänelle tuli kiire, kun poikakaveri tuli hakemaan. Minun tehtäväkseni jäin viimeistellä ja postittaa hakemukset. Menin tyttären tunnuksilla yliopiston järjestelmään ja laitoin postit eteenpäin.

Paikallislehden päätoimittaja oli vastannut työhakemukseeni. Hän totesi että olen valinnassa mukana, vaikka ”oikeita toimittajia” on mukana paljon. Hakemuksia on tullut 50 kappaletta. Vastasin että lehdelle voisi olla onni ottaa töihin ei niin oikea toimittaja. Kuulostellaan vastausta.

Kävin illalla Kalevan Prismassa kampaamossa. Ostin erikoisshampoota. Minulla ja pojalla on hilseongelma, mutta tällä shampoolla asia pysyy reilassa. Tätä tuotetta myydään vain harvassa liikkeessä.

Päivitin viikonloppuna omakotiyhdistyksemme sivut. Tänään piti vielä laittaa muutama korjaus. Ensi sunnuntaina on erään toisen yhdistyksen kevätkokous. Laitoin siitä mediaan viestiä jo eilen. Yhdistystoiminta pitää virkeänä, totta tosiaan.

Serkkuni Saarijärveltä laittoi siskoni kautta kutsun 50-vuotisjuhliinsa. Serkkulikka on muuttanut etu- ja sukunimensä. Onkohan hän eronnut? Emme ole tavanneet muutamaan vuoteen. En taida lähteä synttäreille, koska olen sopinut juuri sille lauantaille muuta menoa. Naapurin rouva muutti myös sukunimensä täyttäessään 50 vuotta. Hän ei eronnut. Tyttönimi oli vaan paljon hienompi kuin miehen nimi.