Vuodatuksen huoltokatkon takia en päässyt eilen julkaisemaan juttujani. Joten tässä eilinen ja tämä päivä.

Eilen oli huono työpäivä. Neljän tunnin soittelun jälkeen olin saanut vain kaksi kauppaa aikaiseksi. Jatkoin hommia illalla. Eräs asiakas huusi minulle kuin hullu: minä en ole pettänyt tai jättänyt sinua, mitä vi##ua tänne soittelet? Toivottelin hyvää illanjatkoa hänelle. Se siitä. Onneksi suurin osa asiakkaista on järkeviä ja kohteliaita. Sain vain viisi kauppa aikaiseksi eilen.

Tytär oli taas illalla laittamassa työhakemuksiaan. Lomakkeiden täyttäminen on hidasta hommaa ja siinä menee hermo. Ymmärrän että työnantajan tietokantajärjestelmä toimii hyvin, mutta se ei ole kovin käyttäjäystävällinen. Lomakkeen täyttöön menee aikaa ihan mahdottomasti.

Apu-lehden toimittaja soitti keskiviikkona. Sovimme että hän tulee haastattelemaan minua ensi tiistaina valokuvaajan kanssa. Siispä viikonloppuna on tiedossa siivousta. Aiheena on eri perhemuodot ja minun perheeni on se yksinhuoltajaperhe. Olen ollut sen aiheen puitteissa aikaisemminkin esillä.

Tänään sitten tsemppasin töissä ja sain aikaiseksi yksitoista kauppaa. Tämän hetkinen ennätykseni päivän myynneissä. Viimeisen tunnin olin yksin työpaikalla ja lähdin töistä vasta seitsemän aikaan illalla. Työt aloitin vasta kahdentoista jälkeen. Töihin meno on kummasti siirtynyt aamusta puoleen päivään.

Tämän työpaikan ilmapiiri on ihan mahdottoman hyvä. Iloitaan toisten saamista kaupoista ja kannustetaan aina vaan parempaan suoritukseen. Ensi viikolla otan kyllä pomon kanssa puheeksi kannustuspalkkiot. Kun minulla on hyvä myyntipäivä, palkkiota ei jaeta. Nuoria poikia on palkittu usein ja tänään viimeksi viinapulloilla. Minä olen saanut sen yhden elokuvalipun extrana ja tänään sain PlusTV-pipon, kuten muutkin.

Poika oli kaverillaan ja on nyt tulossa jo kotiin. Ensi viikko on hänellä hiihtolomaa, mutta minä olen tiiviisti töissä. Ehkä yhtenä päivänä teen töitä täältä kotoa käsin.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!