Tänään on ollut aikaa ruuanlaittoon. Päivällä laitoin lihamakaronilaatikon uuniin ja syömisen jälkeen menin päiväunille. Juuri kun olin nukahtamassa, kaverini soitti. Hänen isänsä oli joutunut sairaalaan perjantaina jonkun kohtauksen takia. Olivat olleet sitten yöllä sairaalassa kaverini äidin ja miehen kanssa. Isä oli päässyt lauantaina kotiin, mutta olipa se kohtaus pelästyttänyt kaikkia.

Tarkoitus oli nukkua vain tunnin verran, mutta unet venyivät yli kahteen tuntiin. Sammuttelin herätyksiä ja kännykän muistutuksia unisena. Onneksi poika herätti minut viiden aikaan. Minulla oli erään yhdistyksen hallituksen kokous puoli kuusi.

Ehdin paikalle nippa nappa. Keitin kahvia ja teetä sekä tarjosin kokousporukalle keksejä. Normaalisti emme kahvittele ollenkaan. Kokous oli hyvä ja olen erittäin tyytyväinen hallituksen nykyiseen kokoonpanoon. Sihteeri ja taloudenhoitaja tekevät tehtävänsä napakasti. Varapuheenjohtaja on aktiivinen samoin hallituksen uudet jäsenet. Suunnittelimme kevään ja kesän ohjelmaa. Ideaparkin retki hylättiin ja se tilalle suunnittelimme tutustumista Rullaan.

Kokouksen jälkeen kävin lähikaupassamme. Kassalla työskentelevä nuori poika luulee edelleen että olen töissä viereisessä lahjatavaraliikkeessä. Hän antaa minulle henkilökunnan alennukset. Kiitosta vaan! Ostin kilon hapankorppujauheella paneroituja kananreisiä, kissanruokaa, maitoa ja riisimuroja. Tässä kaupassa myydään hyvällä alennuksella lähipäivinä vanhaksi meneviä tuotteita. Reidet piti laittaa uuniin heti illalla. Seuraavaksi uuniin meni jauhelihapitsa. Siinä oli päällä viimeisillään olevia tomaatteja ja jo viikolla paistettua jauhelihaa. Tietysti myös sipulia ja ananasta oreganon kera. Sehän se pitsan idea onkin: päälle se mitä jääkaapista löytyy ja mieluusti vielä se mikä on jo vanhenemassa. Minä söin kananreisiä ja poika pitsaa.