Olin siis tänään hammaslääkärillä. Yksi hammas paikattiin ja ilman puudutusta. Hammas oli juurihoidettu eli kuollut. Tarkastus tehtiin viimekerralla. Nyt paikkauksen lisäksi tehtiin parodontologinen hoito ja laskua tuli 110 euroa. Siitä oli jo vähennetty Kelakorvaus. Ennen tätä hoitoa olin käynyt tarkastuksessa. Laskun sain sovittua palkkapäiväkseni.

Hammaslääkäri kehotti minua koko ajan rentoutumaan. Hän painoi hartioitani ja käski olla ihan rentona. Helposti sanottu, mutta vaikeaa toteuttaa. Paikkaus ei sattunut ollenkaan, mutta ientaskujen puhdistus oli yhtä tuskaa. Kyyneleet vaan valuivat silmistä. Ainoa asia mikä helpotti, oli se että hammaslääkäri piti kättään otsallani poratessaan. Unohdin mainita asiasta hänelle.

Purkan jauhaminen auttaa hampaiden hoidossa, jos purkka on sopivaa. Tämä purkka on ainoa sopiva vaihtoehto. Muut muka Xylitol-purkat sisältävät haitallisia aineita. Olkaa siis tarkkana!

Töiden jälkeen olin erään yhdistyksen kokouksessa. Sain kyydin kokouspaikalle ja vielä sieltä kotiin. Suunnittelimme laivaseminaaria. Puolisotkin pääsevät mukaan. Minun pitäisi nyt hankkia se puoliso toukokuun puoliväliin mennessä.

Uuni on taas lämmitetty ja lämpöä piisaa. Tänään minulla oli työmatkalla käytössä karvalakki ja se olikin hyvä ratkaisu. Kaninkarvalakki lämmittää todella hyvin.

Ex-työnantajani oli tänään esillä Aamulehdessä. Hän kehui kuinka potkujen antamien on tuskallista työnantajalle, tuskallisempaa kuin potkut saaneelle. Hoh, hoijaa! Tein raakaversion vastineesta. Hion kirjoitukseni huomenna ja lähetän sen Aamulehden mielipidepalstalle.