Tänään olikin kauppojen teko tiukassa. Sain kuin sainkin tavoitteeni täyteen, eli kuusi kauppaa. Yksi miesasiakas haukkui kaikki puhelinmyyjät ihan lyttyyn. Kirosi ja pärräsi kovaan ääneen. Kuuntelin miehen vuodatusta ja nauroin. Hän olisi tehnyt kaupat minun kanssani sillä ehdolla että tehdään ne kasvokkain. Ja saunassa hänen luonaan Juvalla.

Kovaääninen naismyyjä siirrettiin toiseen huoneeseen ja olen toistaiseksi taas yksin huoneessa. Pomo ei ehtinyt perehdyttää minua siihen tietokantaan, mihinkä kirjataan myynnit. Itse asiassa tekisin mielelläni vain myyntiä ja pomo saisi tehdä kirjaukset ja faksaukset kuten tähänkin asti.

Töiden jälkeen kävin Koskikeskuksessa. Ostin siskoni vinkistä japanilaista piparminttuöljyä. Japol maksoi luontaistuotekaupassa 8,50 €. Sen pitäisi auttaa kurkun karheuteen ja parantaa vielä samalla vatsavaivoja. Sekoitin muutaman tipan veteen ja kulautin kurkkuuni. No, ainakin se raikasti hengityksen. Huomasin että tätä tuotetta kehuttiin tuolla muusikoiden keskustelupalstalla.

Tampereella sataa nyt vettä oikein kunnolla. Tuuli on yltymässä myrskyksi. Piti lähteä koiran kanssa lenkille, mutta en viitsi viedä vanhaa koiraa ulos kastumaan. Kaikki muut säätilat koiralleni kelpaavat, mutta sadetta se inhoaa.

Laiskuus

Olen ennenkin purnannut sitä että maailma (ainakin suomessa) on aamuihmisten. Eräs nainen kommentoi minulle täällä viime sunnuntaina ja moitiskeli minun ja pojan nukkumisia. Valittelin että kuinkahan minä pääsen maanantai aamuna taas liikkeelle aikaisin.

No, kumpi on siis laiskuuden synti? Mennä illalla kello kahdeksan nukkumaan ja herätä aamulla kello seitsemän. Vai mennä illalla nukkumaan kello kaksikymmentäneljä ja herätä aamulla kello yksitoista. Sama määrä unta vuorokaudessa.