Ensin tietysti työasiaa. Olen nyt ollut melkein kuukauden ansiotyössä ja olen vieläkin innoissani. Viimeiset kuusi vuotta olen ollut erilaisilla kursseilla ja ilmaisena työharjoittelijana. Nyt saan työstäni ihan oikeaa rahaa. Sehän se innostaa.

Olen yhtä kauppaa vailla tavoitteessani. Kun huomenna teen yhden kaupan PlusTV-sopimuksesta, olen sillä ylimmällä portaalla. Sitten saan kaikista kaupoistani 15 euroa kappaleelta. Myytyjä sopimuksia on nyt 120 kappaletta. Vielä kaksi myyntipäivää jäljellä tammikuuta ja sitten aloitan helmikuun taas nollasta. Haastetta riittää!

Pomo poikkesi tänään ja oli liikkeellä kainalosauvojen avulla. Hän oli pelannut viikonloppuna koripalloa ja venäytti nilkastaan nivelsiteet. Oli hänellä hyviäkin uutisia: PlusTV:n kauppaa saadaan tehdä kuulemma ainakin puoli vuotta. Maaliskuulla siirrymme sinne uuteen toimipisteeseen. Neuvotteluja on käyty myös kaapelitalouksille tehtävästä myynnistä.

Sain kutsun radiohaastatteluun. Tampereen radio haastattelee minua huomenna klo 15.00. Toivottavasti haastattelu ei tule suorana ulos, vaan se nauhoitetaan. Aiheena on se avioeron ABC-kurssi. Onneksi Tampereen radion toimitus on ihan työpaikkani vieressä, eipä tuhraannu työaikaa paljon hukkaan.

Tutkailin pojan kanssa eilen niitä ammatinvalintaohjeita. Emme päässeet oikein mihinkään ratkaisuun. Onneksi aikaa on vielä jäljellä. Poikani on halunnut pienestä pitäen poliisiksi. Hän luuli että pitää olla ylioppilas jotta voi pyrkiä poliisikouluun. Tulostin hänelle poliisikoulun pääsyvaatimukset: riittää että on suorittanut ammatillisen koulutuksen tai on ylioppilas. Ehdotin yhdeksi ammattivaihtoehdoksi kapiaisen hommaa. Armeijan jälkeen voisi jäädä sinne hommiin.

Tytär tuli taas pesemään pyykkiä tänne. Minä lähdin naapurin rouvan kanssa koiralenkille. Koiralla oli takki päällä ja se oli ihan innoissaan lenkistä. Pakkasta ei ollut kauheasti, mutta kasvoja nipisteli aika lailla.

Ehdin katsomaan myös tyttären ostaman DVD:n. Andre Wickströmin ensimmäinen jäähyväisshow oli aika hauska. Kyllä se piristi maanantai-iltaa kummasti.

Irtokoiraa ei oltu saatu vielä tänäänkään kiinni. Kaveri jatkaa jahtausta huomenna.