Olin Manpowerilla työhaastattelussa ja mielestäni se sujui hyvin. Kerroin kyllä rehellisesti etten ole aamuihminen, vaikkei sitä olisi saanut sanoa. Mutta kun minä olen hölösuu ja uskon että parempi puhua yleensä suoraan asiat. Kysymyksessä olikin eri työ kuin mistä eilen kerroin. Muuten samanlainen, mutta työaika on 37,5 tuntia viikossa ajoittuen klo 7.30-18.00 välille. Palkka on 8,63 euroa tunnissa. Kuukaudessa noin 1300 euroa miinus verot. Olin hakenut tätä työtä jo monta viikkoa sitten ja haku oli jo nyt sulkeutunut. Yllättäen yksi vakituinen henkilö lähtee pois Elisalta ja hänen tilalleen haetaan uutta työntekijää.

Sähköpostiini tuli kutsu toiseen työhaastatteluun. Kysymyksessä on se puhelinmyyntipaikka. Työaika klo 9-15 ja viikkotunteja siten 30. Palkka 10 euroa tunnissa + provikat. Eli kuussa 1200 euroa ja provikat päälle. Heidän ehdottamansa haastatteluaika ei sopinut minulle, koska juuri silloin on työkkärissä käynti. Ehdotin kahtakin eri aikaa samalle viikolle. Mitään vastausta ei ole tullut, soitan sinne maanantaina ja sovin sen haastattelun.

Hain Suomalaisesta kirjakaupasta giljotiinini. Kokeilin sitä ja hyvin se peli pelittää. Täytyykin kerätä askartelutarvikkeet pöydälle ja alkaa hommiin. Keittiön ikkunaa koristaa joulukynttelikkö. Osa lampuista oli palanut ja hain Sokokselta varalamppuja. Kolmen polttimon pakkaus maksoi euron. Kävin Sokoksen alakerrassa syömässä kana-meetvurstisalaatin.

Poikkesin pikapikaa työharjoittelupaikassani ja pyysin anteeksi kun en ole pitänyt yhteyttä koko viikolla. Selitin tämän työnhaun työllistävän minut nyt täysin. Ymmärsivät kyllä tilanteen. Olimme voittaneet supermonivedon kimpassa. Minun voitto-osuuteni oli 22,50 euroa. Uudistin osallistumiseni ja tein samalla loton ja kenon.

Poika on nyt kaverillaan ja minä olen yksin kotona. Lähden ehkä vielä ruokakauppaan, alan tekemään kortteja tai siivoan. Tai sitten olen vaan koneen äärellä. Pakinaperjantaihinkin voisi kirjoittaa jutun, aiheena on nyt juhla.

En tiedä onko Vuodatuksen taannoinen palvelinhässäkkä sekoittanut vanhat kirjoitukseni. Niistä on osittain hävinneet sanavälit. Sanat ovat siis osittain ihan pötkössä: juuritähäntapaan. Onko muilla samoja ongelmia?