Tänään iltapäivällä iski ihan armoton nuha. Tai oikeastaan nenä meni totaalisesti tukkoon. Nyt saa jo niistää nenää tyhjäksi. Flunssa yrittää iskeä minut. Eikun minuun.

Olin kaverini ja hänen veljen vaimon kanssa päivällä Ideaparkissa. Minä tein vain yhden ostoksen:  ostin vedenkeittimen (OBH Nordica 6466). Keittimet olivat Veikon koneesta loppuneet, joten minä ostin mallikappaleen. Hinnaksi jäi 25 euroa, kun alennus oli 10 euroa. Takuu kaksi vuotta.

Kotona jo keitintä kokeilinkin. Join teetä ja kaakaota, eli flunssankarkotusta juomalla. Kuumetta ei ole, eikä muitakaan oireita.

Tytär poikkesi illalla hakemassa remonttivaatteita. Hän oli menossa maalailemaan uudelle asunnolleen. Postilla oli ollut viime yö aika hiljainen, tytär oli päässyt lajittelemaan meidän alueen postinumeron kortteja. Ensi yönä ei ole töitä, posti säästää eikä maksa sunnuntailta tuplapalkkaa. Seuraavana yönä on taas hommia.

Poika lähti kaverilleen pelaamaan. Tiedän että kaverin äiti on Turkissa lomamatkalla ja pojat ovat siellä kotona ihan keskenään. Pidin jo perjantaina pojalle puhuttelua käyttäytymisestä. Siis että kaljoihin ei kosketa, vaikka toisille maistuisi. Poika sanoi, että hän vaan pelaa eikä tee muuta. Puolenyön aikaan kyllä soittelen pojan kotiin nukkumaan.

Kävin naapurissa kahvilla. Tarjolla oli hyviä joulutorttuja, oikein voitaikinasta tehtyjä. Minulla oli tämän naapuripariskunnan kanssa muutaman viikon tauko kyläilyssä. Minä olin heille aika tyly, kun he viimeksi poikkesivat meillä. Nyt on taas kaikki asiat OK. Hassua kuinka pienestä asiasta kasvaa härkänen. Olin kotona vasta ilta kymmenen jälkeen.

Ajoin kotimatkalla Banditos poikien kerhotalon ohi. Siellä oli joko pikkujoulut tai sitten läksiäiset. Huhun mukaan he ovat muuttamassa uusiin tiloihin. Tämä jengi on majaillut täällä asuinalueellani jo useamman vuoden ajan. Täytyy kyllä sanoa, ettei heistä ole ollut mitään häiriötä paikallisille asukkaille. Pitivät ihan siistinä kerhotilansa ympäristönkin. Oli aika hassua nähdä nahka-asuihin pukeutuneet miehet haravoimassa syksyisin.