Tutustuin illalla mahdolliseen työpaikkaani. Tälle kioskille on meiltä matkaa noin kolme kilometriä, siellä myydään kaikkea sekalaista (myös grilliruokaa) ja siellä on Veikkauksen online-piste.

Olin tänään työvoimatoimiston henkilöstövuokrauksen ja pikapestin haastattelussa. Minusta otettiin valokuva ja kyseltiin, mihin kaikkeen olen valmis. Ilmeni sellainenkin seikka, että voin saada karenssin jos kieltäydyn pikapestin tarjoamasta työstä. Haloo! Minä olen tässä ihan vapaaehtoisesti hakemassa työtä, mutta jotkut rajat sentään laitan työlle ja työmatkalle. Kuulemma vielä kertakaan ei ole jouduttu karenssia määräämään.

Joka tapauksessa sain yhteystiedon eräälle kioskille. Sinne haettiin online-kokemusta omaavaa myyjää ja viikkotunteja on 25. Se sopisi minulle, saisin sitten soviteltua päivärahaa. Soitin annettuun numeroon ja tarkoitus oli mennä heti haastatteluun. Numeroon vastasi joku kioskilla työskentelevä veltto ja epäystävällinen nainen. Tiedustelin omistajan kännykkänumeroa. Ei kuulemma ole. Tiedustelin onko omistaja huomenna tavoitettavissa. Ehkä on, ehkä ei. Soittele huomenna. Huomenna kyllä soitan pikapestiin ja tiedustelen parempia yhteystietoja.

Maailma on pieni. Vakituinen lenkkikaverini piti aikoinaan kioskia ja kyselin häneltä, tunteeko hän tätä toista kioskinpitäjää. Tunsi jotenkin, mutta hänen nykyinen työkaverinsa on taas ollut tämän huonosti tavoitettavan omistajan palveluksessa. Oli ollut kuulemma kaikkia ongelmia: palkkaa ei maksettu ajallaan, epäiltiin varkaaksi jne.

Kävin pankissa hakemassa nettitunnukset. Tarvitsen niitä kirjautuessani Mollin sivulle, kun teen CV:n sinne. Tunnukset tulevat viikon päästä. Aktivoin paikkavahdin, joten nyt saan suoraan sähköpostiini uudet avoimet työpaikat.

Kävin tyttären kanssa päivällä taas syömässä yliopiston ruokalassa. Meillä oli hauskaa kun arvuuttelimme henkilöiden pukeutumisen perusteella, mihinkä tiedekuntaan he kuuluvat. Yliopiston ruokala on mielenkiintoinen paikka. Minä sain muuten ruuan henkilökunnan hinnalla. Olen jo niin tuttu siellä. Ruoka oli hyvää: palapaistia ja joululaatikoita.