Aamulla olin kampaajalla ja hiukset ovat nyt hyvin. Ensi kerralla laitetaan vähän punaisia raitoja. Näin päätimme kampaajan kanssa. Kampaajani oli ihan innoissaan, sillä hän saa tehdä kaksi kampausta linnan juhliin. Täytyykin sitten katsoa tarkkaan itsenäisyyspäivän juhlat telkkarista.

Se tenkkapoo. Kerroin aikaisemmin että hain erään järjestön lehteen vastaavaksi toimittajaksi. Käsittelimme asiaa edellisessä hallituksen kokouksessa ja silloin minä olin vahvin ehdokas. Varsinainen päätös tehdään joulukuun kokouksessa. Hallitus halusi odotella lisää hakemuksia. Tänään tuli yksi hakemus lisää. Tämä ehdokas on aivan yhtä pätevä kuin minä, ainakin oman arvioni mukaan. Mutta hän on sen lisäksi mies! Pisteet hänelle. Hallituksessa on enemmistönä miehiä ja kaikki tämän lehden edelliset toimittajat ovat olleet miehiä. No, ehkä olen vainoharhainen. Asia selviää siis 4.12. Odotellaan ja ihmetellään.

252384.jpg

Työharjoittelussa aika meni mukavasti. Joulutavaroita ja joulukortteja laitettiin esille. Kortteihin kirjoitettiin käsin hinnat, kortteja oli 800 kappaletta. Nopeasti se homma sujui kahteen pekkaan. Vein työnantajan edustajalle neljä kaavaketta, mitkä hänen tulee täyttää. Kunhan vaan ruksailee, että minä olen pätevä myyjä. Näyttökokeen arvioitsija tulee perjantaiaamuna paikalle. Huomenna teen lopullisen viilauksen näyttökansiolle. Otin aika paljon valokuvia tänään esillepanoista jne.

Eilinen toimittaja lähetti juttunsa tarkastettavaksi. Tosi hyvän jutun oli kirjoittanut. Sokokselta soitettiin että housuni ovat saapuneet. Jospa ehtisin ne huomenna hakemaan. Huomenna on tosin aika kiireinen päivä, koska on vapaapäivä.