Tänään minun piti olla ahkerasti työnhaussa ja oikeastaan vähän olinkin. Kotona olen kyllä viettänyt koko päivän. Nukuin pitkään ja poikakin myöhästyi vartin verran työharjoittelusta.

Minä vietin ”laatuaikaa” yöpuku päällä iltapäivään asti. Sitten kävin suihkussa ja sain pirteämmän olon.

Ilmoittauduin pari viikkoa sitten henkilöstövuokraukseen. Ihmettelin, kun sieltä ei kuulunut mitään. Mutta tänään sieltä soitettiin parikin kertaa. Ensimmäisenä soitti erittäin miellyttävä nainen. Hän sanoi että minun ei tarvitse tulla ryhmähaastatteluun, koska minulla on jo niin paljon kokemusta. Toisaalta olisi ollut mukava kokea ryhmässä haastattelu. Kuinka siinä suojataan intimiteetti jne? No, sitten soitti epäselvästi puhuva mies. Ihan kuin hänellä olisi ollut kuuma peruna suussa, puhe oli kummallista. Hän ehdotti minulle heti huomenna alkavaa keräilijän työtä Pirkkalassa. Sanoin että olen nyt varmaan kurssilla loppuun asti ja työt voisin aloittaa vasta 12.12. Sovimme ensi maanantaiksi kuitenkin haastattelun.

Tytär oli päässyt Postille töihin. Joulukorttien lajittelua yötyönä. Palkka on aika surkea, alle kahdeksan euroa ja siihen yölisä 30 %. Palkka maksetaan kuitenkin vasta tammikuulla ja se on hyvä juttu. Tytär ei siten menetä joulukuun opintorahaa.

Sain yliopistolta postia. Toimittajaksi opiskeleva tyttö haastatteli minua viime viikolla heidän lehteensä ja nyt sain lehden luettavaksi. Ihan hyvä juttu, tosin aika lyhyt.

Postissa tuli myös uusi Onnistujan Päivyri Positiivareilta. Kalenterin voi ottaa käyttöön jo ensi viikolla. Aina alussa teen kalenteriin siistejä merkintöjä jonkun aikaa. Sitten merkinnät alkavat vähitellen muuttua suttuisimmiksi. Loppuvuodesta kalenteri on täynnä huutomerkkejä, ympyröityjä merkintöjä ja kalenterin välissä on iso nippu ”tärkeitä” papereita.

Kaverini kävi juuri äsken pyytämässä minua koiralenkille. En päässyt lähtemään, koska minulla oli riisipuuro hellalla kiehumassa. Juteltiin jonkun aikaa pihalla. Esittelin hänelle samalla siivottua pihaa. Sain nimittäin tänään hieman raivattua piharomuja pois. Pihakatoksen putket on varastossa, ämpäriin kerätyt omenat ja irtoroina roskiksessa. Grilli ja puutarhapöytä on varastoitu myös.

Poika soitti ja sanoi menevänsä suoraan työharjoittelusta kaverilleen. Tulee kotiin ennen kuin Sopranos alkaa. Minä taasen ilmoitin että olen illalla syyskokouksessa ja minulla on puhelin sen aikaa kiinni.