Naapurikaverini soitti illalla. Hän oli miehensä kanssa Kalevan Prismassa ruokaostoksilla. Siellä oli ollut kauheat ruuhkat. Ihmiset eivät varmaan tienneet että kaupat ovat auki myös ensi sunnuntainakin. Jouluun asti pääsee sunnuntaisin kauppaan.

No, joka tapauksessa kaverini sanoi että he voivat poiketa luonani paluumatkalla, ehkä. Minä tein pikahätäsiivouksen. Ylimääräiset rojut pukuhuoneeseen, lehdet nippuun, kynttilöitä esiin ja palamaan. Vessan huiskaisin puhtaaksi ja latasin kahvinkeittimen. Eteiseen laitoin tunnelmallisen enkelivalon ikkunaan. Sopivan hämärää ja kaikki valmiina. Eivät he sitten tulleetkaan. Täytyy tyhjentää vedet pois kahvinkeittimestä. Mutta tulipa vähän siivottua!

Päivällä olin työharjoittelussa. Rauhallinen päivä ja mukavia asiakkaita. Eilinen miesasiakas, joka tarjosi minulle kyydin, soitti liikkeeseen. Hän kyseli supermonivetomme numerot. Minä olen tässä kimpassa myös mukana. Tein lottoni uudestaan ja samalla jokerinumerolla kuin viime viikolla. Voitin nimittäin viime lauantaina 11,10 euroa jokerissa. Jee!

Töiden jälkeen kävin ruokakaupassa ja raahasin ruokakassit kävellen kotiin. Alan jo kaipaamaan autoani. Kunpa joku ritari tulisi vaihtamaan ne renkaat. Ex-poikaystäväni saisi saapua paikalle. Hän on töissä telakalla ja hehän ovat nyt lakossa. Ehkä pirautan hänelle huomenna.

Poika lähti taas kaverilleen polkupyörällä. Hän oli eilenkin pyörällä liikkeellä. Minä en uskaltaisi ajaa polkupyörällä lumessa. Tytär meni taas yöksi töihin. En ole kuullut tyttärestä muutamaan päivään.

Huomenna aion mennä hautausmaalle ja viedä sinne kynttilän. Vanhempieni hauta on Kalevankankaalla. Hautausmaa on muuten erittäin kauniin näköinen, kun melkein joka haudalla on kynttilä. Suosittelen iltakävelyä huomenna myös heille, joilla ei ole mitään henkilökohtaista asiaa hautuumaalle.