Minun isäni kuolemasta on kohta neljä vuotta. Lasteni isä ei taas pidä heihin yhteyttä, vaikka on tietääkseni vielä hengissä. Lapset tapasivat isänsä viimeksi kesäkuulla isänisän hautajaisissa. Että silleen! Näin meillä sujui isänpäivä vuonna 2005.

Nukuttiin pojan kanssa melkein puoleenpäivään. Tytär tuli iltapäivällä käymään ja taas oli pyykkiä mukana. Pesukone lähti taas linkouksessa liikkeelle omalta paikaltaan. Pyykissä ollut pussilakana oli kerännyt kaiken muun pyykin sisäänsä ja pyöri pesurummussa kuin jalkapallo.

Jatkoin siivousta tänään. Kummasti huushollin yleisilme kohenee jo sillä että tyhjentää kaikki pöydät ja muut tasot ylimääräisestä roinasta. Se on kummallista, kuinka tulee laitettua vaikka mitä tyhjälle hyllylle tai pöydälle. Ihan vaan väliaikaisesti. Ja se väliaikaisuus venyy kummasti.

Vakituinen lenkkikaverini onneksi pyysi minua lenkille. Kävelimme koirien kanssa noin puolitoista tuntia. Ihan kirpakka ilma, tuuli otti hieman kasvoihin. Hyvä piristys kuitenkin.

Laitoin opettajalleni sähköpostia. Ilmoitin että ilmoittaudun henkilöstövuokrausfirmoihin. Kyselin että voinko ilmoittaa että minulla on jo se tutkinto, ja jos pääsen nyt jo töihin niin määräytyykö palkkani sen mukaan. Olen nyt läpäissyt tutkinnon, mutta tutkintolautakunnalta ei ole tullut virallisia papereita.

Poika menee huomenna tutustumaan työelämään. Hän on seuraavat kaksi viikkoa läheisessä rautakaupassa työharjoittelussa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Tuli tässä mieleen että kohta onkin laitettava pojan nimissä työhakemuksia eteenpäin. Ensimmäiset työhakemukset olen tehnyt myös tyttärelle. Tytär kyllä pääsi suhteilla ensimmäisiin kesätyöpaikkoihinsa.

258692.jpg
Sain infopaketin Tempur tyynyistä ja patjoista. Kissamme saa pitää nyt pientä Tempur-tyynyä itsellään. Olen harkinnut Tempur petauspatjan hankkimista. Hinta vaan hirvittää, seitsemän senttiä paksu patja maksaa yli 600 euroa. Loppuisiko sillä sitten selkäkivut?