Vapaapäivä sujui tohinalla. Nukuin kyllä melkein kymmeneen asti. Kävin suihkussa ja sitten lähdin lähipoliisin puheille. Lähipoliisi päivystää vain maanantaisin, joten jätin kutsun vahtimestarille. Hän lupasi toimittaa sen eteenpäin. Pyydämme poliiseja yhdistyksemme syyskokoukseen.

Joku minun näköinen nainen haki itselleen ja pojalleen pitsat Kotipitsasta. En se ollut minä. Ei. Koiran kanssa jäi taas lenkki tekemättä. Lähdimme ulos, mutta melkein samassa alkoi kaatosade.

Olin tyttären kanssa katsomassa Jadesoturi elokuvaa. Paikalla oli näyttelijät Tommi Eronen ja  Markku Peltola. He kertoivat elokuvan teosta. Veikkaus oli järjestänyt tämän tilaisuuden, samalla mainostettiin uutta Jadesoturi arpaa. Tilaisuudessa piti olla tarjolla herkullista pikkupurtavaa. No joo. Minulla on vähän eri käsitys tästä asiasta. Meille tarjottiin sämpylät, juomat ja popcornit. Kaukana herkuista! Elokuvassa oli muutama ihan hauskakin kohta, mutta sitä oli voinut leikata lyhyemmäksi. Yhdessä vaiheessa meinasin nukahtaa.

Elokuvan jälkeen ajoimme tyttären ja hänen poikakaverinsa uuden asunnon luokse. Kävimme pällistelemässä sitä ulkoapäin. Ihan hyvältä se näytti. Vein tyttären hänen asunnolleen ja ajoin kotiin.

Niin, se rohkaisu juttu. Olen erään järjestön hallituksessa ja sen julkaisemaan lehteen haetaan nyt vastaavaa toimittajaa. Soitin järjestön varapuheenjohtajalle ja kyselin lisätietoja. Juttelimme aika kauan asiasta. Minä laitan nyt hakemuksen eteenpäin. Homma ei ole kokopäiväistä, mutta melko hyvin palkattua. Ja juttujahan minä haluan kirjoittaa. Lisäksi pitäisi myydä lehteen mainoksia.

Vielä jos jaksan ja ehdin, laitan tänään taas omenoita kuivumaan. Keräsin niitä ämpärillisen ja ne pitäisi nyt vielä pilkkoa.

Huomenna on taas työharjoittelua ja illalla on aikuisten savikurssi.