Olin työharjoittelussa koko päivän omistajan tyttären kanssa. Päivä oli alkuun tosi hiljainen, kaikki asiakkaat tulivat paikalle viimeisen tunnin aikana. Sain myytyä eräälle naiselle kahden tuoksukynttilän lisäksi yhden appelsiinintuoksuisen saippuan. Seuraavalle rouvalle myin kahvintuoksuisen kynttilän aluslautasineen ja lisäksi delfiiniaiheisen peilikoristeen. Posti- ja veikkausasiakkaita kävi melko paljon. Vein kuorman pahveja keräyspisteelle ja näin siellä ainakin kymmenen hienoa punaista kärpässientä. Lähdin töistä klo 17.00, kävin ruokakaupassa ja ehdin näkemään loput Emmerdalesta. Dr Phil meni siinä sitten jatkoksi. Lenkillä en ollut taaskaan.

Naapuri soitti ja kyseli kuuluisia. Lähdin heille iltakahville. Valittelin naapurille, ettei kukaan enää palkkaa minua töihin. Olen liian vanha jne. Naapuri lupaisi kysyä minua heille töihin, puhelinmyyntiin. Koulutuksen ajaltakin maksetaan palkkaa. Minulla on aika kinkkinen tilanne kurssin jälkeen. Ansiosidonnaista maksetaan enää 20 päivää. Sitten putoan peruspäivärahalle. Jos heillä alkaa koulutus marras- joulukuulla, niin menen sinne. Siis jos minut sinne otetaan. Teatteriliput tulivat tänään, katsoimme paikat tarkemmin netistä. Ihan hyvät paikat riviltä 7, 8 ja 9.

Kahvittelun jälkeen vein keramiikkakurssin mainoksia ilmoitustauluille. Kurssille on ilmoittautunut jo neljä henkeä. Varmasti saamme kymmenen osallistujaa kasaan. Kurssi alkaa 5.10 torstaina.

Jatkan työharjoittelua tässä samassa paikassa kurssin loppuun asti. Ensi viikolla, kun opettaja tulee käymään, teemme uudet sopimukset.

Koiran kanssa tein illalla pienen lenkin illan pimeydessä. Minulla oli heijasti käsivarressa ja koiralla kaulapannassa. Koira arasteli omaa kilisevää heijastintansa, mutta hyväksyi sen. Meidän kulmilla onkin tosi monta katulamppua pimeänä. Laitan kaupungin nettisivulle siitä palautetta tänään.