Olin tyttären kanssa mattopyykillä, vaikka pesupaikat oli suljettu 15.9. Katsastimme kaksi matonpesupaikkaa ja ne oli todella suljettu. Soitin vesilaitoksen päivystykseen ja tiedustelin, olisiko joku pesupaikoista vielä auki. Päivystyksessä oli aivan ihana mieshenkilö, joka auttoi meitä. Hän soitti jollekin työnjohtajalle ja kyseli lisätietoja tilanteeseen. Kävi ilmi että kaikkia pesupaikkoja ei ollut ehditty sulkea perjantaina, mutta muuta tietoa ei ollut. Säkällä sitten osuimme Iidesrannan mattopesupaikkaan, jossa vettä oli saatavilla. Soitin vielä päivystäjälle tiedon että pesulle päästiin. Olen muuten jutellut tämän Ruskon vedenottamon päivystäjän kanssa aiemminkin. Mies on todella ystävällinen ja kova puhumaan. Onneksi soitto päivystykseen oli ilmainen. Juttelimme tulevat säätilanteet, aamusumut ja vaikka mitkä asiat ohimennen. Päivystykseen tulee soittoja varmasti kesäaikaan todella vähän ja päivystäjällä on aikaa. Erään kaverini isä oli aikoinaan Ruskon vedenottamolla töissä ja poikkesimme siellä usein viikonloppuna. Miehillä oli siellä vaikka mitä puhdetyötä aina menossa, autonkorjausta ja huoltoa enimmäkseen. Itse työ oli aika tylsää, pelkkää valvomista ja varallaoloa.

Vesi oli aika kylmää, mutta siihen tottui pian. Meillä oli molemmilla pestävänä vain yksi iso matto. Valutimme mattoja hetken aikaa pesupaikalla ja toimme ne sitten tänne kotipihaan kuivumaan. Huomenna siirrämme ne tyttären talon kuivaushuoneeseen. (Kuivaushuoneeseen ei saa viedä valuvia pyykkejä, koska siellä ei ole lattiakaivoa).

Poika lähti kaverilleen kahden maissa ja lupasi tulla kotiin yhdeksän maissa. Minä niputin jätepapereita ja siivoilin. Huomenna vien jätepaperit, pahvit ja metallit keräyspisteeseen. Samalla vien UFF:n keräykseen kirppikseltä jääneitä vaatteita.

Huomenna on vapaapäivä, mutta kello on laitettava soimaan viimeistään 8.30. Minulla on kampaaja kello kymmenen: leikkaus ja tyvivärjäys. Iltapäivällä lähden tyttären kanssa ostamaan meille työkenkiä. Tytär tarvitsee myös esiliinan töihin. Käymme parissa työvaatemyymälässä, jotka ovat tässä lähellä.

Lapseni kehuivat eilistä teatteriesitystä. Tytär haluaa viedä myös poikakaverinsa katsomaan esitystä. Minä olen varannut joulukuulle 30 lippua ja niistä olen jo myynyt kymmenen.

Toivottavasti saan ensi viikolla kutsun työhaastatteluun. Hain töihin Veikkaukselle. Työ on tallentamista ja postitusta, työpäiviä on vain kolme viikossa. Olen laskenut että voisin olla sekä kurssilla ja töissä yhtä aikaa. Rahallisesti se ei kyllä kannata, mutta saisin jalkani edes ovenrakoon yhteen työpaikkaan.