Toivottavasti tämä on viimeinen kissankakka-otsikko

Aamulla tosiaan kissamme kakkasi vessan lavuaariin. Olin siinä aamutoimissa, eli siis istuin vessanpytyllä. Kissamme tuli lavuaariin kyykkimään. Luulin että se pissaa, kuten se oli usein tehnyt. Mutta se kakkasi. Yäk! Yäk! Ja yäk! Siivosin tuoretta kakkaa pois lavuaarista ja suihkuttelin ilmanraikastinta ympäri vessaa. Vesi tuli silmistä ja oksennus oli tulossa kurkusta. Oikeastaan eniten minua yökötti se ilmanraikastaja. Huusin kissalle ja olipa hauska lähteä työharjoitteluun kurkku karheana ja silmät punaisena.

Työharjoittelussa oli sentään mukava päivä. Vastaanotin veikkauksia ja myin lahjatavaroita.

Illalla olin pienellä lenkillä naapurin rouvan ja hänen puolisokeansa koiransa kanssa. Oma koira oli mukana myös. Kun olimme lähdössä lenkille, niin päävikaisten naapurin poikien äiti pysähtyi autolla viereemme. Hän kysyi kävikö pojat pyytämässä minulta eilen anteeksi omenoiden heittelyä. Sanoi että ei. Hän vakuutteli kahteen kertaan että pojat olivat käyneet pyytämässä anteeksi. Minä taas vakuuttelin kahteen kertaan että eivät olleet käyneet. Ja pelkkä anteeksipyyntö ei tule riittämään. Vaadin nimiä tietooni ja otan sitten yhteyttä muiden poikien vanhempiin. Tuskin kyllä pojat tulevat puheilleni, saati anteeksi pyytämään.

Lenkkeilin naapurin rouvan kanssa puolisen tuntia, sykemittari ei ollut mukana. Lenkki oli lähinnä henkinen: juttelimme monista asioista. Tämän toisen rouvan kanssa sitten olimme lenkillä. Vettä satoi ihan kaatamalla, mutta se ei meitä haitannut. Minua tosin haittasi se että olin lähtenyt matkaan sandaaaleilla. Sekä sukat että sandaalit olivat litimärät lenkin alussa. Naapurin rouva on lähdössä huomenna Tallinnaan lomalle. Kasvo- ja jalkahoidot on jo tilattu. Toivottelin hyvää lomaa.

Tilasin kaverilleni Aamulehden kuukaudeksi ilmaiseksi. Eilen tuli siitä mainospostia. Kaverini poika oli päässyt Bostoniin viime yönä kunnialla. Äiti ja poika olivat jutelleet ja tekstailleet koko viime yön. Äiti oli sitten nukkunut klo 15.00 asti tänään.

Tytär soitti minulle ja kysyi minua asuntolainansa takaajaksi. Lupasin tulla, jos vaan kelpaan. Olenhan työtön ja asuntovelkainen. Tytär on nyt innostunut uudesta asunnosta. Nuoret pääsevät muuttamaan marraskuun alussa uuteen asuntoon. Ja sitten alkaa remontti.