175424.jpg

Tein tänään kaksi kirjoitusta: toinen meni nettiin ja toinen meni Aamulehteen. Tätä hommaa minä rakastan, kunpa saisin tehdä sitä ihan ansiotyönä. Nettijutun pituuden sain itse määrätä, mutta lehteen menevä määrättiin 1500 merkkiä pitkäksi. Aluksi kirjoitin jutun ja se oli noin 2400 merkkiä. Tiivistin sen halutun mittaiseksi ja siitä tuli paljon parempi. Iltapäivällä laitoin vielä kaksi kuvatekstiä toimitukseen.

Niin, minulla oli siis vapaapäivä. Oikeastaan olisi pitänyt olla työharjoittelussa, mutta minusta meille kurssin alussa selvitettiin että yksi etäpäivä on viikossa. Minä pidän siitä kiinni. Toisaalta olin jo hakemassa sairaslomaa, että saisin levätä kunnolla. Tuo rytmihäiriö oli selvä merkki että tahtia pitäisi rauhoittaa. Ja aloittaa se kuntoilu. Mutta kun ei kerkiä.

Kuvassa on muuten yhdistyksemme onnitteluna saama kukka-asetelma. Minä nappasin sen itselleni. Totesin juuri pojalle, että filmitähdillä on vastaavia asetelmia kotonaan. Se on kyllä aika hieno ja ruukkukin on kaunis.

Tytär poikkesi tänään kotona. Hän palautti kumisaappaani, kun niitä pyysin. Olemme niin köyhiä, että meillä on vain yhdet yhteiset kumisaappaat. Tarvitsen saappaita kun kerään omenoita maasta. Tampereella on nyt satanut taas oikein kunnolla. Saa nähdä saako enää ruohoa leikattua, eihän se märkänä katkea kunnolla.

Niin, tyttärestä vielä. Hänellä oli tänään ensimmäinen koulupäivä yliopistolla. Seuraavat kaksi viikkoa ovat kuulemma kiireiset. Tytär poikkesi kotona valmistaakseen nuudeliaterian, koska tyttären ja hänen poikakaverinsa asunnolla ei ollut yhtään puhdasta kattilaa. Onneksi minulla oli puhdas kattila. Olin tehnyt itselleni ja pojalle perunoita ja makkarakastiketta. Tytär otti nuudeleiden sekaan kastiketta. Käyhän se niinkin.

Huomenna on koulua koko päivä. Aamulla on opetusta henkilökohtaisesta myyntityöstä ja iltapäivällä opiskelemme englantia.