Mitä kummaa? Huomasin tänään että minun blogiini on laitettu mainoksia. Ja kenenkä luvalla, kysynpä vaan. Tässä kuitenkin päivän tarinat.

Aamulla nukutti niin vietävästi ja sammuttelin kännykän herätystä torkulle muutaman kerran. Myöhästyin koulusta tunnin. Opiskelimme taas englantia ja meillä olikin vain puolikas koulupäivä.

Matkasin kotiin ja tietysti menin päiväunille. Päiväunista on tullut jo ihan rutiinia. Onkohan se hyvä vai paha juttu? Tytär soitti kesken unieni ja lupasi palauttaa eilen minulta lainaamansa auton tänään. Sitten tuli jo poikakin kotiin ja halusi että alamme katsoa yhdessä elokuvaa. Poika oli muuten tänään pyörällä koulussa, onkohan sitä kuntokärpänen purrut. Katsoimme sitten eilen kirjastosta lainaamani elokuvan. Talvisota-filmi kesti hieman yli kolme tuntia. Elokuva oli todella hyvä.

Tytär palautti auton ja vein tyttären takaisin hänen asunnolle. Samalla reissulla kävin Kalevan Prismassa, siellähän oli nyt ne asiakasomistajapäivät. Vessa- ja talouspaperit oli ihan loppu ja niitähän minä lähdin ostamaan. Siinä samalla ostin ison läjän ruokaa ja ruokatarvikkeita. Lisäksi ostin itselleni uuden laukun. Vanha laukku oli jo ihan ritsa, vetoketjukin renkkasi koko ajan. Kauppaa meni sitten noin 80 euroa. Maksoin marketissa myös pari laskua, kiinteistöverolla on huomenna eräpäivä.

Kotimatkalla kaverini soitti minulle ja pyyteli lenkille. En enää ilta yhdeksällä halunnut lähteä lenkille ja sovimme että huomenna sitten mennään. Siinä puhelun aikana kaverini autosta loppui bensa. Samaan aikaan minä olin juuri kotipihassa. Minulla oli pihavarastossa kanisteri joka oli puolillaan ruohonleikkurin bensaa, siis 95:sta. Kanisteri kyytiin ja kaverini luokse. Hän oli ihan muutaman kilometrin päässä kotoani. Tässä kanisterissa on pitkä kaatonokka, jonka saa kierrettyä kanisterin suuaukolle. Farmari Mersun tankkiin ei niin vain laitettukaan bensaa. Bensatankin suuaukolla oli metallinen läppä, jota kanisterin muoviputki ei aukaissut. Onneksi minulla oli autossa metallisia ohuita ja pitkiä puikkoja. Saimme bensan lisättyä puikon avulla. Minä painoin puikolla läpän auki ja kaverini kaatoi bensat tankkiin. Varsinainen Team Ahma toiminnassa.

Huomenna työharjoittelua ja päivällä kokoontuminen kaupungin miesten kanssa. Lähellä olevaa rautatien alikulkua pitäisi loiventaa katuremontin aikana ja siitä neuvottelemme sitten.