Aamulla heräsin klo kahdeksan. Kävin suihkussa ja föönasin hiuksen sen jälkeen. Pää alaspäin föönaus sai minut näyttämään ihan peikolta. Harjakiharrinta ei tietenkään löytynyt mistään. Soitin tyttärelle ja kyselin tietääkö hän missä se on. Löytyi se kiharrin viimeinkin, olin laittanut sen laatikkoon. Hiuksiin vielä lakkaa ja olin valmis työharjoitteluun.

Työpäivä oli melko hiljainen: vastaanotin muutaman veikkauksen, postipaketin (enimmäkseen asiakaspalautuksia) ja myin postimerkkejä. Yrittäjä on päättänyt alkaa nettipisteen haltijaksi. Muutaman viikon päästä se nettipiste on sitten toiminnassa.

Pyysin huomiseksi vapaapäivän. Minulla tulee todella kiire laittaa pihakirppis pystyyn. Huomenna lajittelen ja hinnoittelen myytävät tuotteet. Tänään kokosin tyttären kanssa pihakatoksen. Tietysti kehikon päällä oleva muovikatos oli ensin väärinpäin, jalat irtoilivat toisistaan ja nyt jännitän viekö tuuli koko katoksen naapurin pihaan. Yritin kyllä kiinnittää katoksen hyvin pihaan, mutta voimakas tuuli vie sen mennessään. Toivotaan tyyntä ilmaa!

Ex-lenkkikaverini poikkesi meillä kahvilla. Yritämme sovittaa tulevia lenkkejä hänen työvuorolistansa kanssa yhteen. Hän oli ollut serkkunsa kanssa Kisapirtin läheisyydessä lenkillä ja hirvikärpäset olivat hyökänneet heidän kimppuunsa. Ne ovat todella inhottavia otuksia! Kaverini ehdotti että lähtisimme Tallinnaan lokakuulla. Lupasin harkita asiaa.

Minä kauppasin hänelle teatterilippuja. Varasin omalla nimelläni 30 lippua Manserock 85:n. Soitin lippupalveluun keskiviikkona ja ensimmäiset vapaat liput olivat tarjolla 4.12. Siis jos olisi halunnut vain yhden lipun. Varasin liput torstaiksi 7.12. Varmasti saan ne myytyä. Minä saan sitten yhden ilmaisen lipun itselleni. Oikeastaan nämä liput ovat paikallisen yhdistyksen nimissä, mutta hallituksen päätöstä ei ole vielä.

Lauantaina meillä on tämän yhdistyksen vuosijuhla ja minun pitää pitää se puhe. En ole vielä puhetta valmistellut, se jää varmaan viime tippaan.