Tänään puuhastelin työharjoittelussa ihan oikeita töitä. Olin koko päivän kassalla, otin vastaan veikkauksia ja postia. Myin kortteja ja merkkejä. Totesin että vedonlyöjät ovat rentoa ja huumorintajuista porukkaa. Kukaan ei hermostunut, vaikka minun asiakasapalvelu oli melko hidasta. Miehet veikkaavat ja harrastavat vedonlyöntiä. Naiset ostavat arpoja. Mistähän tämäkin kertoo? Meidän monivetoporukka voitti, mutta ei ihan sitä parasta palkintoa. Minä voitin kuuden euron panoksella vähän yli kymmenen euroa. Eräs rakennusmiesporukka kävi lunastamassa tänään voittonsa. Kolme miestä oli sijoittanut yhdessä 30 euroa vedonlyöntiin ja he voittivat yhteensä noin 460 euroa. Aika iloisia miehiä olivat.

Olen suunnitellut työharjoittelupaikkani markkinointia. Tänään tein aloitteen Tampereen kaupungille, että liikekeskukseen saataisiin nettipiste. Saa nähdä kuinka nopeasti kaupunki reagoi aloitteeseeni. Meillä on se pihakirppistapahtuma syyskuunalussa ja siihen voi ilmoittautua netissä. Kaikilla ei kuitenkaan ole nettiä käytössä, joten olen ottanut vastaan ilmoittautumisia ihan henkilökohtaisesti. Meitä on jo toistakymmentä perhettä mukana tapahtumassa.

Mustikkapiirakka on jo syöty melkein kokonaan. Tytär ja siskoni olivat kahvilla, meillä oli tosi hauskaa kun muistelimme kaikkia meille tapahtuneita kommelluksia. Me todella osaamme nauraa itsellemme. Näistä kommelluksista saisi tehtyä ihan kirjan ja sitä me olemme vähän suunnitelleetkin. Olisipa vaan aikaa kirjoittamiseen! Tytär vei vähän tavaroitaan uuteen asuntoonsa. Poikakaveri oli kotiutettu tänään sairaalasta.