Vaikka oli vapaapäivä, heräsin jo klo 7.30. Laitoin heti pyykkikoneen päälle, oli täyttänyt sen jo edellisiltana. Aamulehti tuli myöhässä. Olin juuri lehteä hakemassa, kun sitä tuotiin farmariautolla. En tiedä mistä viivytys johtui.

Jo eilen illalla imuroin alakerran. Tänään tein enimmäkseen pihahommia: levittelin sorakasaa ja leikkasin hieman ruohoa. Maahan pudonneet omenat olisi pitänyt kerätä, mutta siihen ei enää energia riittänyt. Kuulostelin, kun naapurissa oltiin koko perheen voimalla keräämässä pudonneita omenoita. Huokaus! Kunpa se toteutuisi meilläkin.

Tytär ei ole enää minulle vihainen. Laitoin hänelle tänään testiviestin, että minun lainastokortilla lainatut kirjat pitää palauttaa tänään. Tytär soitti takaisinpäin ja juttelimme niitä näitä. Hän oli ollut työpaikkansa infotilaisuudessa ja saanut kuulemma karseat työvaatteet. Ensimmäinen työvuoro on lauantaina klo 22.00 ja päättyy sunnuntaina klo 06.00.

Tytär lupasi tulla pihakirppikselle myyjäksi sunnuntaina klo 15.00. Minä nimittäin lähden silloin Aamulehden valokuvaajan kanssa kiertämään kirppiksiä. Minulta pyydettiin juttu Aamulehden Moro-liitteeseen. Pihakirppisten pitäjiltä on tullut hyvää palautetta, he ovat olleet tyytyväisiä mainontaani ja yleensä organisointiin. Ihana saada positiivista palautetta!

Vein pihakirppiksien mainoksia melkein joka lyhtytolppaan. Olen tänään pyöräillyt varmaan melkein kymmenen kilometriä. Onhan se hyvä että tulee kuntoiltua.

Huomenna työharjoitteluun, jos vain selkä on kunnossa. Levittelin tänään sitä pihassamme ollutta sorakasaa useamman tunnin. Selkä on aika sökö. Toisaalta sairaslomapäivä sopisi minulle ihan omiaan. En ole ehtinyt valmistelemaan pihakirppistä juuri ollenkaan.

Vaikka olen ollut energinen, niin se jätepaperivuori odottelee vielä tuolla alakerrassa. Jospa nyt hyökkäisin sen kimppuun?