Olen ährännyt pihakirppis mainosten kanssa tuntitolkulla. Ensin hain netistä sopivaa karttaa ja sitten parantelin Photoshopilla sitä. Lisäsin pallukat pihakirppiskohteisiin, niitä on nyt 36 kappaletta. Tietysti tänään tuli vielä yksi jälki-ilmoittautuminen. Ei siinä mitään. Ilmoituksessa on nyt osoitteet ja kartta. Tulostin vaan tulostaa kartan hienoksi ainoastaan värillisenä. Mustavalkoinen tulostus on himmeä ja suorastaan epäkelpo. Luulen että parantelen sen ihan käsipelillä suurempaa kopiomäärää varten. Vielä pitäisi laittaa mainokset lehtiin ja tiedotus radion menovinkkeihin.

Yhdistyksen nettisivun päivityskin renkkasi. Ja täällä on niin kuumakin. Valitusta, valitusta… Kääk! Poika tuolla huutelee: joko sinne koneelle pääsee?

Tytär kävi kotona ja hän toi minulle ja veljelleen sitä mustikkapiirakkaa. Se oli hyvää, tosin sitä ei oltu tehty mustikoista, vaan mustaviinimarjoista ja vadelmista. Tytär lähti pesemään poikakaverin isoa olohuoneen mattoa. Hän unohti pesuharjan ja saippuan kotiin. Palasi takaisin ja huikkasi minua katsomaan netistä mattopesupaikan aukiolot. No, eihän niitä löytynyt heti ja minulla oli silloin hermo jo kireä kuin viulunkieli. Tuli siinä huudettua niin että kurkku on nyt ihan karhea. Tytär paiskasi oven kiinni ja kaasutti autolla pois. Minä lähden nyt katsomaan, onko hän vielä mattorannassa. Oli puhe että menen auttamaan häntä ison maton nostamisessa. Tytär on varmaan sisuuntuneena nostanut sen yksin.

Huomenna on koulussa esityspäivä. Minulla on sentään tehtävä tehtynä ja oheismateriaaliakin matkassa. Lenkillä en ole ollut, jätepaperivuori odottaa valloittajaa ja imuri luulee että se on poistettu käytöstä kokonaan.