Ehdotin nettipistettä työharjoittelupaikkaani ja se taitaakin toteutua. Kaupungin edustaja kävi tänään paikalla ja totesi paikan hyväksi. Se oli minulle yllätys että yrittäjälle tulee siitä myös kustannuksia. Hän joutuu maksamaan laajakaistan kuukausihinnan ja mahdolliset koneen huollot ja korjaukset. Kaupunki maksaa koneen oston tuhanteen euroon asti kuittia vastaan. Yrittäjän on sitouduttava pitämään nettipistettä kahden vuoden ajan. Tämä yrittäjä miettii nyt asiaa, mutta olen melko varma että hän innostuu asiasta. Saahan hän laajakaistan kulut kirjanpitoon vähennyksinä, joten todellinen kuukausimeno on melko vähäinen.

Työharjoittelussa olin kassalla ja vastaanotin kenoja, lottoja ja myin arpoja. Osallistuin porukkakenoon. Teimme jokainen yhdeksän numeroa ysitason Kenoon. Tarkastin sen juuri äsken ja yhdessä lapussa oli viisi oikein. Minä en kyllä ole oikein selvillä, paljonko voitto on. Täytyy huomenna poiketa lahjatavaraliikkeeseen kysymään tulos. Tein myös pari ruutua Lottoa molemmilla Jokereilla. Peliriippuvuus uhkaa jo nyt.

Työpäivän jälkeen lähdin tyttären ja kaverini kanssa Nekalan löytöliiteriin. Kauppa on nyt uusissa tiloissa, en ollut niissä vielä käynytkään. Täytyy kyllä todeta että siellä oli todella huono ilma. Sääliksi käy myyjiä, jotka joutuvat olemaan siellä koko päivän. Liiterissä oli kaikki kesätavarat alessa 70 %. Minä etsin pihakatosta, lähinnä pihakirppistä varten. Jos tulee vesisade, niin olen aika pulassa. Aion kyllä tanssia aurinkotansseja pitkin viikkoa, mutta riittääkö se? Kaikki pihakatokset oli myyty jo eilen, kun ale alkoi. Tytär osti siivousvälineitä, hänellä on nyt siivousinto päällä. Yhteinen koti poikakaverin kanssa kaipaa siivousta. Kävin siellä eilen ensimmäistä kertaa. Asunto oli ihan poikamiesboxin tapainen: aika karu ja pelkistetty. Tytär osti myös yhden kukkaruukun, hän saa minulta kultaköynöksen alun, jota olen juurruttanut jo pitkään. Se on sitten nuorenparin ensimmäinen kukka. Tytär oli aloittanut tänään tekemään hyytelökakkua mustikoista. Tämä projekti on kestänyt melkein kaksi viikkoa, tarina sinänsä. Ensin haettiin ohjetta, sitten vuokaa ja tarvikkeita. Ehkä sunnuntaina pääsen maistamaan tuotosta.