Sain Kriisipuurolta kirjaimen L.

Kommentoi tähän entryyn ja minä annan sinulle kirjaimen. Kirjoita blogiisi kymmenen sanaa, jotka alkavat sillä kirjaimella ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana merkitsee sinulle ja miksi.

Lapset ovat ihania. Oikeastaan vain omat lapset. Minä olen onnellinen että minulla on tytär ja poika.

Luovuus on hauskaa. Minä käsitän kekseliäisyyden yhdeksi luovuuden tärkeimmäksi asiaksi. Minä olen erittäin kekseliäs. Ongelmat ja asioiden mutkistuminen tuovat tämän taidon hyvin esille. Yleensä kyllä keksin hyviä ratkaisuja ongelmiin vain ystävilleni ja tuttavilleni. Itselle on hankalampaa keksiä.

Laulaminen olisi hauskaa, jos sen taidon osaisi. Jos jossain vaan on yhteislaulua, minä olen ihan tuppisuuna. En edes auo äänettä suutani, kuten monet tekevät. Mikähän siinäkin on ideana? Aukoa suuta ilman ääntä. Kotona ja autossa laulan kyllä, varsinkin kun olen hyvällä tuulella. Surullisena ja pahalla tuulellakin kannattaa kokeille laulua, siitä voi tulla paremmalle tuulelle. Kokeile!

Läski on kait tullut jäädäkseen. Ei vaiskaan, se on vain tuttu ja haastava vihollinen. Taistelu jatkukoon. Vielä minä sen läskin sulatan. Läski ei ole siis kukaan henkilö, vaan tämä kehoni äärilaidoilla oleva pehmeä materiaali.

Lihakeitto on hyvää, mutta en ole koskaan ihan oikeaa lihakeittoa itse valmistanut. Liha pitää ensi keittää erikseen ja vaikka mitä. Onkohan se oikeasti vaivalloista?

Lukeminen on ollut minulle aina rakas harrastus. Minulla on yleensä ainakin kolme kirjaa kesken, luen niitä vuorotellen. Aikaa lukemiselle on aina liian vähän. Sairaslomat olen aina hyödyntänyt hyvin lukemisen parissa. Kirjastoissa ja kirjakaupoissa on ihanaa koluta.

Laskento on vaikeaa. Ehkä se johtuu siitä, etteivät numerot kiinnosta minua ollenkaan. (No, kyllä sitä vaakaa tulee tarkkailtua. Jos se paino humpsahtaisikin alaspäin). Isäni oli aika nero matematiikassa ja tyttäreni hallitsee numerot myös. Matemaattiset taidot hyppäsivät periytyessään minun yli.

Lupaus on aina pidettävä. Täytyy harkita mitä lupaa. Voi sanoa myös ei.

Laiskuus on jo taito sinänsä. Minä olen aika hyvä laiskottelemaan. Minua on jopa pyydetty opettamaan laiskuutta, tosin huumorimielessä. Tunnen muutamia naisia, jotka eivät osaa olla kotonaan rennosti, vaikka villakoiria pyörisi jaloissa. Tunnen myös muutamia naisia, jotka eivät anna miestensä laiskotella kotona.

Lähinaapurit ovat mukavia, jos he antavat olla rauhassa. Olen asunut melkein koko ikäni omakotitalossa ja se on hyvä asumismuoto. Naapuria moikataan ja tavataan tarvittaessa. Ollaan olemassa ja annetaan toistenkin olla. Minä olen kyllä aika kyläluuta, aina menossa tai tulossa kylästä. Ihan lähinaapureita vaivaan vain tarvittaessa. Kerrostalossa saa kuulemma olla tosi rauhassa naapureiden suhteen, ehkä liiankin rauhassa. Rivitalossa asuva joutuu kuulemma ihan liikaa kanssakäymiseen naapureiden kanssa, oma rauha puuttuu.