Tämä sotaelokuva tuli tänään katsottua pojan kanssa. Filmi kesti melkein kolme tuntia, mutta se oli yllättävän hyvä ja sitä jaksoi katsoa kummasti. Poikani selitti aina välillä tarkennuksia elokuvaan. Hän on kiinnostunut sotahistoriasta ja muistaa ihmeen hyvin vuosiluvut, aseiden nimet jne. Hänelle on erittäin tärkeää, että katselen hänen kanssaan elokuvia. Tärkeää tämä yhteinen aika on minullekin. Voisimme tietysti tehdä yhdessä jotain hyödyllisempääkin: pihatöitä, siivousta jne. Kun minä puuhastelen näissä töissä (siis joskus teen kotitöitäkin, uskokaa pois) niin ei poika ole silloin kärkkymässä seuraani. Hmm.

En sitten koulupäivän jälkeen oikein muuta tehnytkään, paitsi nukuin tietysti tunnin päiväunet. Koulussa meillä oli aiheena asiakkaan eli kuluttajan turva ostotilanteissa. Kuluttajavirasto valvoo asioitamme. Koulussa meni melkein kolmen asti ja olin kotona vasta vähän ennen neljää. Kun bussivuoromme lopetettiin, niin nyt matkoihin kuluu paljon kauemmin aikaa. Minä kuljen nykyään kahdella bussilla vaihtaen.

Onneksi huomenna on vapaapäivä ja saa nukkua pitkään. Vaikka mitä tapahtuisi, minun on pakko siivota ja raivata huomenna. Mistähän siihen siivoukseen saisi inspiratiota?

Kun kävin kirjastossa palauttamassa DVD:t, niin käteeni tarttui taas yksi kirja. Nuorempi ensi vuonna kirja kertoo kuinka pääsee parempaan kuntoon ja ikään kuin pysäyttää vanhenemisen. Kirjassa on miesten puhetta miehille, mutta nainen hyötyy yhtä paljon sen lukemisesta. Olitpa 35- tai 65-vuotias, voit päättää tänään, että ensi vuonna olet nuorempi. Tämän kirjan avulla onnistut varmasti, näin luvataan. Kirja vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Siinähän minulla taas aika kuluu rattoisasti lukiessa, vaikka lenkillähän minun pitäisi puuskuttaa. Tauko lenkkeilyssä on suurelta osin siitä syystä että innokkain lenkkikaverini on nyt vuorotyössä. Hän tekee melkein koko ajan yötyötä.