Kello ei ole vielä edes yksi, mutta olen taas vähän ahkeroinut. Kävin koiran kanssa ulkona ja jäimmekin sitten pihalle aurinkoon.

Leikkasin orapihlaja-aitaa, tai oikeastaan vain siistin sitä vähän. Minulla ei ole kunnollista aitaleikkuria, pelkästään Fiskarsin pienet oksasakset. Tuli siitä aidasta nyt vähän paremman näköinen. Aita on minun ja naapurini yhteinen, se on keskellä rajaa. Naapurin rouva olisi halunnut aidan hävittää jo muutama vuosi sitten, mutta minä en antanut lupaa. Lupasin silloin muistaakseni hoitaa aidanleikkuun jatkossa. Naapurin mies oli aitaa leikannut aiemmin oikealla leikkurilla. Kerran vuodessa tehty leikkaus riittäisi. Nyt sitä aitaa ei oikein hoida kukaan.

Soitin tyttärelle ja kyselin niitä Makuunin filmejä. Hän lupasi tuoda ne kahteen mennessä, samalla kun matkaa poikakaverinsa kanssa poikakaverin pikkusiskon synttäreille. Nuoret olivat myös menossa yhteen asuntoesittelyyn.

Taas on todella kuuma päivä. Illalla on leikattava nurmikko. Laitan pojan leikkaamaan osan ruohosta. Minä ajan kyllä rinteet ja muut vaikeammat osat. Taidan kokeilla myös uutta trimmeriä. Illalla on poikettava myös kioskilla lataamassa kuukausikortti.

P.S. Hitaat on laiskan kiireet. Sain joululahjaksi öljysumuttimen ja nyt otin sen käyttöön. Ostin eilen Salesta kylmäpuristettua Virgino rypsiöljyä ja sitä on nyt sumutinpullossa. Pullosta on kätevä suihkauttaa vähän rasvaa paistinpannuun, salaatteihin ja vaikka leivän päälle. Tämä öljy on kuulemma parempaa kuin oliiviöljy. Ihminen tarvitsee rasvaa, mutta vain hyvänlaatuista. Olen myös kuullut että rasva tarvitsee rasvaa palaakseen. Eli se on yksi painonpudotuksen kulmakivi.