En päässyt eilen omalle tietokoneelleni, koska en ole ankara ja määräilevä äiti. Pojalla oli joku todella tärkeä juttu meneillään koneella ja hän anoi etten tulisi koneelle ollenkaan. Tänään minä saisi olla sitten tietokoneella koko päivän. Minä suostui.

Siispä nyt ensin eilisestä. Työharjoittelu kuten ennenkin: kaksi tuntia sovituskopeilla ja loppuaika lastenvaateosastolla. Nyt tapahtui sentään jotakin erilaista: eräällä miehellä hajosi rommipullo sovituskoppialueelle. Mies ojensi minulle numerolappuaan ja kangaskassi luiskahti hänen käsistään lattialle. Lattialle muodostui nopeasti suuri lammikko ja tuoksu olikin mahtava. Soitin tavaratalon siivoojan paikalle ja hän siivosikin sotkun nopeasti. Rommin tuoksu leijaili ilmassa kyllä aika kauan.

Poikkesin hakemaan erään yhdistyksen päivystyspuhelimen, olin lupautunut olemaan puhelinpäivystäjä vakihenkilön nyt lomaillessa. Tämä kännykkä on tosi aataminaikainen. Tutkin sitä kotona ja painoin vahingossa puhelimen soittamaan johonkin numeroon. Heitin puhelimen pöydälle ja huusin tytärtä sammuttamaan sen jotenkin. Puheluuni vastannut kuunteli siis ensin hätääntyneitä huutoja ja naurua. Nauru maittoi myös hänelle kun selitin tilannetta tarkemmin.

Kaverini ei lähtenyt illalla kanssani lenkille. Hän oli menossa jälleen Tammelan torille myymään tavaroitaan ja oli myös lupautunut menemään illalla poikansa kanssa kuntosalille. Minä lähdin lenkille koirani kanssa. Tytär saatteli meitä pyörällään puolet matkasta, kun matkasi poikakaverinsa luokse. Tytär olikin puheliaalla tuulella. Minusta on mukavaa kun hän juttelee minulle asioitaan. Nyt jännitämme sitä yliopiston pääsykokeen tulosta; tiedot julkaistaan perjantaina. Toivon todellakin että tytärtä onnistaisi!

Tänään on ollut hyvin tavallinen päivä. Heti aamusta kahdeksi tunniksi sovituskopeille ja sitten lastenvaateosastolle. Minulla vahvistuu vaan koko ajan tunne, että minua varten ei tämä myyjän työ ole. No, katsotaan miltä tuntuu seuraavassa työharjoittelupaikassa.

Soitin kosmetologilleni ja varasin ajan ensi keskiviikoksi. Arvelin että ihonpuhdistus olisi paikallaan ennen kuin otsassa oleva länttini leikataan. Kosmetologi oli samaa mieltä. Läntti vaan vaalenee, eli iho sen ympärillä tummuu päivettyen. Ajattelin jo perua leikkausajan, mutta parempi se läntti on nyt kumminkin pois ottaa ja saa samalla selvyyden mikä se on.