Heti aamulla soitin Veikkaukseen ja kyselin siitä online-koulutuksesta. Koulutus on ilmainen ja siitä saa todistuksen. Lisäksi Veikkaus tarjoaa molempina päivinä kahvit ja ruuat sekä lisäksi saa päivärahat ja matkakorvaukset. Ilmoitin että olen menossa työharjoitteluun ja asia oli sillä selvä. En ollut vielä tässä vaiheessa ilmoittanut tulevaan työharjoittelupaikkaani että tulen sinne jo ensi viikolla.

Sitten soitin opettajalleni ja sanoin että vaihdan työharjoittelupaikkaa. Hänestä se oli OK. Lupasin lähettää hänelle sen osan tästä blogistani, mikä koskee työharjoittelua Anttilassa. Varmasti kiinnostavaa luettavaa. Sitten soitin tulevaan harjoittelupaikkaani, sinne lahjatavaraliikkeeseen. Omistaja oli aika yllättynyt kun ilmoitin että olen menossa online-koulutukseen ja tulen heille töihin jo torstaina. Asia oli hänestä OK.

Sitten oli vuorossa ilmoitusluontoinen asia pomolleni. Kerroin että olen huomenna viimeistä päivää töissä ja aloitan jo ensi viikolla uudessa paikassa. Ei pomo ihmeemmin kommentoinut, sanoi vaan että on hyvä että pääsen mieleiseeni paikkaan. Avaimen ja kulkukortin voin jättää hänen pöydälleen.

Mitä sitten tein tänään työharjoittelussa? Kaksi tuntia heti aamusta sovituskopeilla ja sitten miestenvaate- ja urheiluosastolla. Viimeiseksi tunniksi sain mennä taas sovituskopeille tuuraamaan sairaslomalla olevaa harjoittelijaa. Näin tämän harjoittelijan aamulla, olin luullut häntä ihan oikeaksi myyjäksi. Hänellä nimittäin oli samat työvaatteet kuin varsinaisilla myyjillä ja kaiken lisäksi hänellä oli käytössä puhelin. Ja niin kuin se henkilöstöpäällikkö vakuutti minulle että uudet työasut ovat vain vakituisille työntekijöille. No, minä palautan sen vanhan talvityöpaidan maanantaina pestynä ja silitettynä.