Kävin tänään Sokoksella vaihtamassa askelmittarin. Sain erittäin hyvää palvelua. Nyt minulla on uusi käyttöön viritetty askelmittari käytössä, sekä kahvilipuke Sokokselle. Askelmittareissa voi olla 30:n prosentin heittoja matkaa mitattaessa, kertoi myyjä. Siellä oli eräs kalliimpikin malli myynnissä, missä heitto oli vain 3 prosenttia. Myyjä katsoi minua ja sanoi että se on lähinnä juoksijoille. No, myönsin että minä vain kävelen. En todellakaan näytä juoksijalta, myönnän sen auliisti.

Kävelimme siis tänään taas Kaukajärven ympäri, nyt oli kaverini koirakin mukana. Koira on vallaton saksanpaimenkoira, joka vetää kuin hirvi hihnassa. Vauhtimme on aika ripeä koiran ansiosta. Minä puuskutan ja pyydän hitaampaa vauhtia ainakin ylämäissä. Tänään sain rakon oikean jalan pikkuvarpaaseen. Rakko ei puhjennut, eli se ei ole vielä ollenkaan kipeä. Saa nähdä puhkeaako se huomisella reissulla. Niin, ei se uusi askelmittari ole vanhaa kummoisempi.Matkaksi se näytti vajaat 7 kilometriä,vaikka järven  ympärikävelyon 9-10 kilometriä.

Poika sai hyvän todistuksen, keskiarvo oli 7,4. Huonoin numero oli matikassa, kuutonen. Paras musiikissa, yhdeksikkö. Loput olivatkin seitsemää ja kahdeksikkoa. Olen ihan tyytyväinen hänen suoritukseensa. Huomenna varmaan juhlistamme asiaa hakemalla Makuunista filmin ja Kotipitsasta pitsat.