Tänään heräsin yhdeksän maissa. Aamupalan ja suihkun jälkeen siirryin tietokoneen äärelle, nettilukioon. Jälleen kerran erehdyin kurssin tehtävien paljoudesta. Äidinkielen kurssilla on todella paljon kirjoitettavaa: analyysi novellista, tarina määrätystä aiheesta, lehtijuttujen seurantaa jne. Osan tehtävistä sain tehtyä tänään ja huomenna jatkat hommia.

Niin, päivällä kävin kaverini kanssa mattopyykillä. Minulla oli kolme pientä ja yksi iso matto pestävänä. Oli oikeastaan ihan hauskaa hommaa tuo mattojen pyykkäys. Pari viime vuotta olen pesettänyt matot pesulassa ja mattopyykillä käynti on jäänyt pois. Mattopyykkipaikalla oli käytössä myös mankeli. Mankelissa sai matoista suuren osan kosteudesta pois kätevästi. Minulla jäi kyllä pieni kylpyhuoneen matto mankelin väliin, onneksi eräs mies tuli kanssani repimään mattoa telojen välistä pois. Muovinen esiliina on ihan ehdoton mattopyykillä. Minulla ei sitä ollut, joten kastelin paidan ja shortsit ihan täydellisesti.

Naapurin mies ei ole tänään soittanut musiikkia yhtään. Ehkä hän on itsekin kyllästynyt musiikkiinsa.

En saanut tänään yhteyttä tyttäreeni, häneltä on varmaan loppunut akku kännykästä. Toivottavasti huomenna ilmoittelee itsestään. Uskon, että hänellä on kaikki hyvin.

Tänään en ehtinyt lenkille. Minulla kävi kaksi kahvivierasta. Molempien kanssa sitten kahvittelin mustikkapiirakan kera. Naapurin rouva poikkesi pihalla myös. Näköjään taksikuskeilla ei ole mitään vaitiolovelvollisuutta asiakkaita kohtaan. Kuulin monet mehevät juorut.

Pojan kanssa kävimme nyt illalla lainaamassa pari filmiä Makuunista. Toinen oli ihan typerä zombie-filmi, jota katselin vain puolisen tuntia, poika sai katsella loput yksin. Huomenna katselemme minun valitsemani Tyttö sinä olet tähti-filmin. Peittoaa varmaan zombit!