Heti ensimmäisenä täytyy myöntää ettei se omenaviinietikka mennyt kyllä aamulla kurkusta alas. Se oli niin yököttävää. Pelkäsin, että jos saan sen lasillisen vesi-etikkaliuosta juotua, niin sitten oksennan bussissa. Yritän juoda sitä vaikka illalla, en kyllä tiedä onko teho silloin hyvä.

Vaaka näytti aamulla että olen takaisin lähtöpainossa. Tekikö sunnuntainen pitsa ja eilinen kiinalainen ruoka nyt tepposet? Eilen en ollut lenkillä, mutta muuten miltei päivittäin. Tänäänkin olen menossa järveä kiertämään.

Iltasanomissa kerrottiin että Juha Veijonen on laihduttanut Vares filmiä varten 12 kiloa. Reippaat kävelyt ennen aamiaista, punttisalia ja kalja pois, siinä hänen keinonsa laihduttamiseen.

Työharjoittelussa minut nakitettiin tänään heti aamusta kolmeksi tunniksi sovituskopin vartijaksi. Sain siinä pidettyä vartin tauon, kun toinen myyjä tuli siksi aikaa tuuraamaan. Loppupäivän minun piti olla kosmetiikkaosastolla, mutta vielä viimeiseksi tunniksi minut vaihdettiin taas sovituskopeille. Tänään taas kypsytti työharjoittelu. Kosmetiikkaosastolla sain purkaa pahvilaatikoista hammasharjoja, suuvesiä ja saippuoita. Todellista vaihtelua vaateosaston muovipussien repimiselle. Heti kun pääpomo tulee lomilta, sanon että minun pitää päästä myös myyjien koulutustilaisuuksiin ja palavereihin. Sanoin vt osastopäällikölle että minun pitää olla perjantaina pois, koska silloin on ex-appiukkoni hautajaiset. En sanonut että menisin hautajaisiin, vaan että ne ovat silloin. Minua kun nyt ei ole kutsuttu, vaan lapset osallistuvat.

Lapset sovittelivatkin eilen hautajaisvaatteita. Onneksi pojalle mahtui vielä viime kesäinen kauluspaita. Tumma neuletakki ja tummat farkut saavat kelvata hautajaisiin. Tyttärellä on taas mustia housuja läjäpäin. Omana suruvalitteluna annan lapsille hautajaisiin mukaan adressin.